Posibilities of application of art therapy in work with children
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F05%3A00006425" target="_blank" >RIV/60076658:12410/05:00006425 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Možnosti využití arteterapie u dětí mladšího školního věku
Original language description
Příspěvek je zaměřen na využití arteterapie při skupinové práci s dětmi 1. stupně ZŠ. Východiskem pro terapeutickou práci je v tomto případě předpoklad, že výtvarný projev lze považovat za podobenství poruchy a příznaků (je to v podstatě metaforická výpověď). Cílem arteterapeutického procesu u dětí je posun v jejich výtvarné produkci - tento posun je pak považován za metaforu terapeutického posunu. Při arteterapeutické práci jde o přestrukturování nevědomé psychodynamiky, což může v konečném efektu přispět k odeznění symptomů. Tím, že se mění obsah, forma, případně další atributy výtvarného projevu, mění se i význam naléhavosti osobní problematiky klienta a její dopad na jeho prožívání, což přispívá ke změně náhledu. V případě dětí je důležitý samotnýproces tvorby a doplňování vývojových deficitů ve výtvarné produkci. Arteterapeutická práce bude doložena případem kazuistiky, na níž budou demonstrovány posuny ve výtvarném projevu.
Czech name
Možnosti využití arteterapie u dětí mladšího školního věku
Czech description
Příspěvek je zaměřen na využití arteterapie při skupinové práci s dětmi 1. stupně ZŠ. Východiskem pro terapeutickou práci je v tomto případě předpoklad, že výtvarný projev lze považovat za podobenství poruchy a příznaků (je to v podstatě metaforická výpověď). Cílem arteterapeutického procesu u dětí je posun v jejich výtvarné produkci - tento posun je pak považován za metaforu terapeutického posunu. Při arteterapeutické práci jde o přestrukturování nevědomé psychodynamiky, což může v konečném efektu přispět k odeznění symptomů. Tím, že se mění obsah, forma, případně další atributy výtvarného projevu, mění se i význam naléhavosti osobní problematiky klienta a její dopad na jeho prožívání, což přispívá ke změně náhledu. V případě dětí je důležitý samotnýproces tvorby a doplňování vývojových deficitů ve výtvarné produkci. Arteterapeutická práce bude doložena případem kazuistiky, na níž budou demonstrovány posuny ve výtvarném projevu.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Nové perspektivy v kognitivním a interkulturním vzdělávání: od předškolní výchovy k informační společnosti - mezinárodní pedagogická konference
ISBN
1214-5041
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
161-168
Publisher name
Centrum ekologického výzkumu a výchovy
Place of publication
Svatý Jan pod Skalou
Event location
Svatý Jan pod Skalou
Event date
Jun 26, 2005
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—