Health education in English Language Classes, a nightmare or a challenge?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F05%3A00006553" target="_blank" >RIV/60076658:12410/05:00006553 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Health education in English Language Classes, a nightmare or a challenge?
Original language description
The article deals with cross- cultural links in English language teaching. I looks at how health education can be incorporated into ELT materials and evaluates the most common textbook of English in Czech basic schools-Project English-from this point ofview..
Czech name
Výchova ke zdraví v hodinách angličtiny, noční můra nebo výzva?
Czech description
Příspěvek se zabývá mezipředmětovými vztahy na ZŠ. Zkoumá, jak autoři učebnic zařazují téma výchovy ke zdraví do učebnic angličtiny. Z tohoto hlediska je hodnocena nejčastěji používaná učebnice na českých ZŠ-Project English.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AI - Linguistics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GP405%2F02%2FD178" target="_blank" >GP405/02/D178: English- Czech Interference- based on classroom data</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Brno Studies in English
ISBN
80-210-3930-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
187-192
Publisher name
Masarykova univerzita v Brně
Place of publication
Brno
Event location
—
Event date
—
Type of event by nationality
—
UT code for WoS article
—