Implicit Knowledge and Intuitive Conception in Pedagogical Practice
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F05%3A00006582" target="_blank" >RIV/60076658:12410/05:00006582 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Implicitní znalosti a intuitivní pojetí v pedagogické praxi
Original language description
Autorka uvažuje o pozadí a kořenech implicitních pedagogických znalostí. Připomíná, že implicitní učení má zejména v psychologii dlouholetou tradici. Upozorňuje na disociaci mezi zkušenostním a reflektivním poznáváním. Zdrojem implicitních znalostí o učení a vyučování jsou studentovy implicitní koncepce (pojetí) výuky. Vzdělavatel učitelů by měl ve spolupráci se studenty jejich pojetí (prekoncepce) učení a vyučování poznat a podněcovat jejich kognitivní změnu.
Czech name
Implicitní znalosti a intuitivní pojetí v pedagogické praxi
Czech description
Autorka uvažuje o pozadí a kořenech implicitních pedagogických znalostí. Připomíná, že implicitní učení má zejména v psychologii dlouholetou tradici. Upozorňuje na disociaci mezi zkušenostním a reflektivním poznáváním. Zdrojem implicitních znalostí o učení a vyučování jsou studentovy implicitní koncepce (pojetí) výuky. Vzdělavatel učitelů by měl ve spolupráci se studenty jejich pojetí (prekoncepce) učení a vyučování poznat a podněcovat jejich kognitivní změnu.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F02%2F1247" target="_blank" >GA406/02/1247: Tacit Pedagogical Knowledge and the Self-Regulation of the Process of its Development</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Od implicitních teorií výuky k implicitním pedagogickým znalostem
ISBN
80-7315-092-1
Number of pages of the result
8
Pages from-to
9-16
Number of pages of the book
—
Publisher name
Paido, edice pedagogické literatury
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—