Creativity and Classroom Discourse
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F06%3A00007020" target="_blank" >RIV/60076658:12410/06:00007020 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Creativity and Classroom Discourse
Original language description
Development of creativity in school education must always be related to a specific teaching content. Mathematical education holds a unique position as it involves formation of a knowledge structure. The paper wants to point at the significance of the teacher's role as he/she creates the atmosphere for pupils' development.
Czech name
Kreativita a školní dialog
Czech description
Rozvoj kreativity ve školním vyučování se musí vždy vztahovat k vyučovaným obsahům. Matematické vyučování má zvláštní pozici, protože zahrnuje formování logicky uspořádané poznatkové struktury. Článek chce zdůraznit význam role učitele, protože ten vytváří atmosféru žákova vývoje.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
BA - General mathematics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Univ. S. Boh. Dept. Math. Rep. Ser.
ISSN
1214-4681
e-ISSN
—
Volume of the periodical
14
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
4
Pages from-to
69-72
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—