The role implicit processes in the formation of professional identity in pre-graduate teacher training
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F06%3A00007422" target="_blank" >RIV/60076658:12410/06:00007422 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Role implicitních procesů při utváření profesní identity budoucích učitelů.
Original language description
Článek se zabývá rolí implicitních procesů při utváření profesní identity v pregraduální přípravě učitelů. Stručně uvádí problematiku profesní identity a jejího jádra - pojetí výuky. Zdůrazněna je role konceptuální změny, jako nezbytného procesu proměnypojetí výuky. V další části se článek postupně věnuje třem tématům, která souvisejí s utvářením profesní identity a vzájemně jsou propojena zastoupením implicitních procesů: implicitní teorii výuky, regulací emocí, explicitní a implicitní motivací u studentů učitelství. Každé téma je ilustrováno výzkumem, který probíhá na PF JU v rámci pedagogicko psychologické přípravy studentů a jeho cílem je monitorovat změny, ke kterým v přípravě dochází.
Czech name
Role implicitních procesů při utváření profesní identity budoucích učitelů.
Czech description
Článek se zabývá rolí implicitních procesů při utváření profesní identity v pregraduální přípravě učitelů. Stručně uvádí problematiku profesní identity a jejího jádra - pojetí výuky. Zdůrazněna je role konceptuální změny, jako nezbytného procesu proměnypojetí výuky. V další části se článek postupně věnuje třem tématům, která souvisejí s utvářením profesní identity a vzájemně jsou propojena zastoupením implicitních procesů: implicitní teorii výuky, regulací emocí, explicitní a implicitní motivací u studentů učitelství. Každé téma je ilustrováno výzkumem, který probíhá na PF JU v rámci pedagogicko psychologické přípravy studentů a jeho cílem je monitorovat změny, ke kterým v přípravě dochází.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F06%2F1571" target="_blank" >GA406/06/1571: The Cognitive and Dynamic Aspects of the Play-acting Personality of Teachers</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2006
Issue of the periodical within the volume
56
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
14
Pages from-to
31-44
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—