Art therapeutic technique of collages as a tool of professional identity development
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F08%3A00009877" target="_blank" >RIV/60076658:12410/08:00009877 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Art therapeutic technique of collages as a tool of professional identity development
Original language description
The study presents the technique of collages used for mapping of anticipated professional roles in future teachers. The roles which are foreseen by student teachers are analyzed and a typology of the professional identity collages is proposed.
Czech name
Arteterapeutická technika koláží jako nástroj rozvoje profesní identity
Czech description
Studie prezentuje arteterapeutickou techniku koláže a její využití pro zachycení budoucích profesních rolí očekávaných studenty učitelství. Tyto role, které studenti vědomě či nevědomě anticipují jsou do koláže projikovány a následně analyzovány. Navržena je typologie koláží, která odkazuje na dílčí typy problémů ve vývoji profesní identity.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F06%2F1571" target="_blank" >GA406/06/1571: The Cognitive and Dynamic Aspects of the Play-acting Personality of Teachers</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
International Journal of Psychology
ISSN
0020-7594
e-ISSN
—
Volume of the periodical
43
Issue of the periodical within the volume
3/4
Country of publishing house
GB - UNITED KINGDOM
Number of pages
1
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—