Media literacy teaching in the Czech language teacher programme
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F10%3A00011674" target="_blank" >RIV/60076658:12410/10:00011674 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výchova k mediální gramotnosti při přípravě budoucích vyučujících českého jazyka
Original language description
Příspěvek pojednává o možnostech implementace mediální výchovy do výuky českého jazyka a literatury v prostředí sekundární školy. V první části příspěvku je pozornost věnována charakteristice přípravy budoucích vyučujících českého jazyka (relevantní mediologická, psychologická, sémiotická a didaktická východiska oboru, příprava využitelných materiálů pro praktickou realizaci tohoto průřezového tématu apod.). Součástí příspěvku je nastínění a zvážení možností smysluplného využití didaktické technologie ve výuce českého jazyka a podání přehledu o tom, jak práce s (multi)mediálními produkty může napomoci k tomu, aby (nejen) v hodinách českého jazyka byl důraz kladen na rozvoj mediální, vizuální, funkční a čtenářské gramotnosti.
Czech name
Výchova k mediální gramotnosti při přípravě budoucích vyučujících českého jazyka
Czech description
Příspěvek pojednává o možnostech implementace mediální výchovy do výuky českého jazyka a literatury v prostředí sekundární školy. V první části příspěvku je pozornost věnována charakteristice přípravy budoucích vyučujících českého jazyka (relevantní mediologická, psychologická, sémiotická a didaktická východiska oboru, příprava využitelných materiálů pro praktickou realizaci tohoto průřezového tématu apod.). Součástí příspěvku je nastínění a zvážení možností smysluplného využití didaktické technologie ve výuce českého jazyka a podání přehledu o tom, jak práce s (multi)mediálními produkty může napomoci k tomu, aby (nejen) v hodinách českého jazyka byl důraz kladen na rozvoj mediální, vizuální, funkční a čtenářské gramotnosti.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AJ - Literature, mass media, audio-visual activities
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Mediální pedagogika v teorii a praxi : sborník příspěvků z mezinárodní konference o mediální výchově a pedagogice : Plzeň, 17.-18. června 2009.
ISBN
978-80-7043-851-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
4
Pages from-to
—
Publisher name
Západočeská univerzita v Plzni, Pedagogická fakulta
Place of publication
Plzeň
Event location
Plzeň, Fakulta pedagogická ZČU
Event date
Jan 1, 2009
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—