VOICE DEVELOPMENT FOR EDUCATIONAL COMMUNICATION - BETWEEN REFLECTION AND EXPERIENCING
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F11%3A43882056" target="_blank" >RIV/60076658:12410/11:43882056 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/49777513:23420/11:43897249
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
ROZVOJ HLASU PRO PEDAGOGICKOU KOMUNIKACI - MEZI REFLEXÍ A PROŽITKEM
Original language description
V příspěvku poukazujeme na nutnost zvyšování kvality profesionálního vyjadřování pedagogů a uvádíme jeden z možných způsobů rozvoje hlasu pro pedagogickou komunikaci - hlasovou výchovu jako psychosomatickou disciplínu. V teoretické rovině ji popisujeme především prostřednictvím důležitého momentu hlasového školení - hlasové změny, kterou nazýváme specifickou složkou Jáské zkušenosti. Dále se zaměřujeme se na strukturu reflexe v různých úrovních psychické distance (Bullough) a v analogii k Zuskově koncepci estetického zážitku zde rozlišujeme úroveň reflektujícího a reflektovaného Já. Pro ilustraci teoretického popisu obecných principů spojených s hlasovou výchovou, které mohou být využity i pro jiné obory zabývající se lidskou expresivitou, uvádíme úryvky písemných reflexí a přepsaných rozhovorů studentů, kteří absolvovali kurz Hlasové a řečové výchovy jako psychosomatické disciplíny na Pedagogické fakultě JU v Českých Budějovicích.
Czech name
ROZVOJ HLASU PRO PEDAGOGICKOU KOMUNIKACI - MEZI REFLEXÍ A PROŽITKEM
Czech description
V příspěvku poukazujeme na nutnost zvyšování kvality profesionálního vyjadřování pedagogů a uvádíme jeden z možných způsobů rozvoje hlasu pro pedagogickou komunikaci - hlasovou výchovu jako psychosomatickou disciplínu. V teoretické rovině ji popisujeme především prostřednictvím důležitého momentu hlasového školení - hlasové změny, kterou nazýváme specifickou složkou Jáské zkušenosti. Dále se zaměřujeme se na strukturu reflexe v různých úrovních psychické distance (Bullough) a v analogii k Zuskově koncepci estetického zážitku zde rozlišujeme úroveň reflektujícího a reflektovaného Já. Pro ilustraci teoretického popisu obecných principů spojených s hlasovou výchovou, které mohou být využity i pro jiné obory zabývající se lidskou expresivitou, uvádíme úryvky písemných reflexí a přepsaných rozhovorů studentů, kteří absolvovali kurz Hlasové a řečové výchovy jako psychosomatické disciplíny na Pedagogické fakultě JU v Českých Budějovicích.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogický časopis/ Journal of Pedagogy (tisk)
ISSN
1338-1563
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
15
Pages from-to
92-106
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—