All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

VOICE DEVELOPMENT FOR EDUCATIONAL COMMUNICATION - BETWEEN REFLECTION AND EXPERIENCING

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F11%3A43882056" target="_blank" >RIV/60076658:12410/11:43882056 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/49777513:23420/11:43897249

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    ROZVOJ HLASU PRO PEDAGOGICKOU KOMUNIKACI - MEZI REFLEXÍ A PROŽITKEM

  • Original language description

    V příspěvku poukazujeme na nutnost zvyšování kvality profesionálního vyjadřování pedagogů a uvádíme jeden z možných způsobů rozvoje hlasu pro pedagogickou komunikaci - hlasovou výchovu jako psychosomatickou disciplínu. V teoretické rovině ji popisujeme především prostřednictvím důležitého momentu hlasového školení - hlasové změny, kterou nazýváme specifickou složkou Jáské zkušenosti. Dále se zaměřujeme se na strukturu reflexe v různých úrovních psychické distance (Bullough) a v analogii k Zuskově koncepci estetického zážitku zde rozlišujeme úroveň reflektujícího a reflektovaného Já. Pro ilustraci teoretického popisu obecných principů spojených s hlasovou výchovou, které mohou být využity i pro jiné obory zabývající se lidskou expresivitou, uvádíme úryvky písemných reflexí a přepsaných rozhovorů studentů, kteří absolvovali kurz Hlasové a řečové výchovy jako psychosomatické disciplíny na Pedagogické fakultě JU v Českých Budějovicích.

  • Czech name

    ROZVOJ HLASU PRO PEDAGOGICKOU KOMUNIKACI - MEZI REFLEXÍ A PROŽITKEM

  • Czech description

    V příspěvku poukazujeme na nutnost zvyšování kvality profesionálního vyjadřování pedagogů a uvádíme jeden z možných způsobů rozvoje hlasu pro pedagogickou komunikaci - hlasovou výchovu jako psychosomatickou disciplínu. V teoretické rovině ji popisujeme především prostřednictvím důležitého momentu hlasového školení - hlasové změny, kterou nazýváme specifickou složkou Jáské zkušenosti. Dále se zaměřujeme se na strukturu reflexe v různých úrovních psychické distance (Bullough) a v analogii k Zuskově koncepci estetického zážitku zde rozlišujeme úroveň reflektujícího a reflektovaného Já. Pro ilustraci teoretického popisu obecných principů spojených s hlasovou výchovou, které mohou být využity i pro jiné obory zabývající se lidskou expresivitou, uvádíme úryvky písemných reflexí a přepsaných rozhovorů studentů, kteří absolvovali kurz Hlasové a řečové výchovy jako psychosomatické disciplíny na Pedagogické fakultě JU v Českých Budějovicích.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Pedagogický časopis/ Journal of Pedagogy (tisk)

  • ISSN

    1338-1563

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    15

  • Pages from-to

    92-106

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database