All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Transport concentration areas as an evaluation method of spatial dynamism of transport relation

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F11%3A43882861" target="_blank" >RIV/60076658:12410/11:43882861 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Dopravní koncentrační areály jako metoda hodnocení prostorové dynamiky dopravních vazeb

  • Original language description

    V kontextu aktuálních změn v sídelním systému České republiky dochází zároveň ke značné dynamice v dopravních vazbách. Tato dynamika dopravních vazeb vychází jednak z aktuálně probíhajících sídleních procesů (například procesy suburbanizace či metropolizace), ale je zároveň důsledkem rostoucí prostorové mobility osob. Zvyšující se míra mobility, která je tradičně spjatá s rostoucím podílem individuální automobilové dopravy v České republice od začátku 90. let 20. století, má zároveň celou řadu geografických / prostorových dopadů. (diskuse v Nuhn, Hesse 2006). Dopravní systém České republiky proto prochází značnými změnami v jeho organizaci a prostorové struktuře. Hlavním cílem článku je diskuse možností vymezení dopravních koncentračních areálů, jejichž vymezení je inspirováno předně areály maximálního zalidnění (Korčák 1966) a integrovanými systémy středisek (např. Hampl et al. 1987). V článku jsou zároveň diskutovány možnosti použití dopravních koncentračních areálů při hodnocení pro

  • Czech name

    Dopravní koncentrační areály jako metoda hodnocení prostorové dynamiky dopravních vazeb

  • Czech description

    V kontextu aktuálních změn v sídelním systému České republiky dochází zároveň ke značné dynamice v dopravních vazbách. Tato dynamika dopravních vazeb vychází jednak z aktuálně probíhajících sídleních procesů (například procesy suburbanizace či metropolizace), ale je zároveň důsledkem rostoucí prostorové mobility osob. Zvyšující se míra mobility, která je tradičně spjatá s rostoucím podílem individuální automobilové dopravy v České republice od začátku 90. let 20. století, má zároveň celou řadu geografických / prostorových dopadů. (diskuse v Nuhn, Hesse 2006). Dopravní systém České republiky proto prochází značnými změnami v jeho organizaci a prostorové struktuře. Hlavním cílem článku je diskuse možností vymezení dopravních koncentračních areálů, jejichž vymezení je inspirováno předně areály maximálního zalidnění (Korčák 1966) a integrovanými systémy středisek (např. Hampl et al. 1987). V článku jsou zároveň diskutovány možnosti použití dopravních koncentračních areálů při hodnocení pro

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    DE - Earth magnetism, geodesy, geography

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Sborník příspěvků z XXII. sjezdu České geografické společnosti

  • ISBN

    978-80-7368-903-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    517-521

  • Publisher name

    Ostravská univerzita, Přírodovědecká fakulta

  • Place of publication

    Ostrava

  • Event location

    Ostrava

  • Event date

    Aug 31, 2010

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article