Transport concentration areas as an evaluation method of spatial dynamism of transport relation
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F11%3A43882861" target="_blank" >RIV/60076658:12410/11:43882861 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Dopravní koncentrační areály jako metoda hodnocení prostorové dynamiky dopravních vazeb
Original language description
V kontextu aktuálních změn v sídelním systému České republiky dochází zároveň ke značné dynamice v dopravních vazbách. Tato dynamika dopravních vazeb vychází jednak z aktuálně probíhajících sídleních procesů (například procesy suburbanizace či metropolizace), ale je zároveň důsledkem rostoucí prostorové mobility osob. Zvyšující se míra mobility, která je tradičně spjatá s rostoucím podílem individuální automobilové dopravy v České republice od začátku 90. let 20. století, má zároveň celou řadu geografických / prostorových dopadů. (diskuse v Nuhn, Hesse 2006). Dopravní systém České republiky proto prochází značnými změnami v jeho organizaci a prostorové struktuře. Hlavním cílem článku je diskuse možností vymezení dopravních koncentračních areálů, jejichž vymezení je inspirováno předně areály maximálního zalidnění (Korčák 1966) a integrovanými systémy středisek (např. Hampl et al. 1987). V článku jsou zároveň diskutovány možnosti použití dopravních koncentračních areálů při hodnocení pro
Czech name
Dopravní koncentrační areály jako metoda hodnocení prostorové dynamiky dopravních vazeb
Czech description
V kontextu aktuálních změn v sídelním systému České republiky dochází zároveň ke značné dynamice v dopravních vazbách. Tato dynamika dopravních vazeb vychází jednak z aktuálně probíhajících sídleních procesů (například procesy suburbanizace či metropolizace), ale je zároveň důsledkem rostoucí prostorové mobility osob. Zvyšující se míra mobility, která je tradičně spjatá s rostoucím podílem individuální automobilové dopravy v České republice od začátku 90. let 20. století, má zároveň celou řadu geografických / prostorových dopadů. (diskuse v Nuhn, Hesse 2006). Dopravní systém České republiky proto prochází značnými změnami v jeho organizaci a prostorové struktuře. Hlavním cílem článku je diskuse možností vymezení dopravních koncentračních areálů, jejichž vymezení je inspirováno předně areály maximálního zalidnění (Korčák 1966) a integrovanými systémy středisek (např. Hampl et al. 1987). V článku jsou zároveň diskutovány možnosti použití dopravních koncentračních areálů při hodnocení pro
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
DE - Earth magnetism, geodesy, geography
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník příspěvků z XXII. sjezdu České geografické společnosti
ISBN
978-80-7368-903-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
517-521
Publisher name
Ostravská univerzita, Přírodovědecká fakulta
Place of publication
Ostrava
Event location
Ostrava
Event date
Aug 31, 2010
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—