Playing of computer games by adolescents in relation to their creativity
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F12%3A43883650" target="_blank" >RIV/60076658:12410/12:43883650 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/68081740:_____/12:00383823
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Hraní počítačových her u adolescentů ve vztahu k jejich tvořivosti
Original language description
Tématem studie je analýza vztahu mezi frekvencí hraní počítačových her a tvořivostí u populace českých adolescentů. Respondenti (N=121, žáci a studenti osmých tříd) vyplnili dva testy tvořivosti (Torranceho test Neúplných figur, zkoumající neverbální tvořivost, a originální test Opice, zkoumající verbální tvořivost). Výsledky testů byly konfrontovány s údaji zjištěnými v dotazníkovém šetření zabývajícím se frekvencí hraní počítačových her a typem hry. Potvrzena byla pouze hypotéza říkající, že frekvencehraní počítačových her negativně koreluje s výsledky z testu Opice. Zajímavé poznatky byly také zjištěny u vztahů mezi typem počítačové hry, frekvencí hraní a testy tvořivosti.
Czech name
Hraní počítačových her u adolescentů ve vztahu k jejich tvořivosti
Czech description
Tématem studie je analýza vztahu mezi frekvencí hraní počítačových her a tvořivostí u populace českých adolescentů. Respondenti (N=121, žáci a studenti osmých tříd) vyplnili dva testy tvořivosti (Torranceho test Neúplných figur, zkoumající neverbální tvořivost, a originální test Opice, zkoumající verbální tvořivost). Výsledky testů byly konfrontovány s údaji zjištěnými v dotazníkovém šetření zabývajícím se frekvencí hraní počítačových her a typem hry. Potvrzena byla pouze hypotéza říkající, že frekvencehraní počítačových her negativně koreluje s výsledky z testu Opice. Zajímavé poznatky byly také zjištěny u vztahů mezi typem počítačové hry, frekvencí hraní a testy tvořivosti.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GAP407%2F12%2F2325" target="_blank" >GAP407/12/2325: School bullying as a process - a social-cognitive analysis of classroom bullying</a><br>
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Psychológia a patopsychológia dieťaťa
ISSN
0555-5574
e-ISSN
—
Volume of the periodical
46
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
19
Pages from-to
95-113
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—