All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Good and evil in the eyes of preschoolers

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43885603" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43885603 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Dobro a zlo očima dětí předškolního věku.

  • Original language description

    Téma příspěvku vychází z potřeby rozpracování metodiky etické výchovy v oblasti předškolního vzdělávání. Zabývá se významem prožitku dobra pro předškolní dítě s ohledem na jeho životní perspektivu a postoje k lidem a ke světu. Reflektujeme potřebu metodicky podpořit učitelky MŠ při rozvíjení pozitivních morálních hodnot a prosociálního chování dětí předškolního věku. S tím souvisí i hledání odpovědí na otázky, do jaké míry si děti předškolního věku uvědomují rozdíly mezi dobrem a zlem a jak si dobro a zlo představují. Odpovědi jsou v příspěvku nastíněny z pohledu vývojové psychologie a výzkumného šetření, vedeného formou řízené diskuze s dětmi v mateřských školách. Příspěvek doplňuje videozáznam z těchto diskuzí.

  • Czech name

    Dobro a zlo očima dětí předškolního věku.

  • Czech description

    Téma příspěvku vychází z potřeby rozpracování metodiky etické výchovy v oblasti předškolního vzdělávání. Zabývá se významem prožitku dobra pro předškolní dítě s ohledem na jeho životní perspektivu a postoje k lidem a ke světu. Reflektujeme potřebu metodicky podpořit učitelky MŠ při rozvíjení pozitivních morálních hodnot a prosociálního chování dětí předškolního věku. S tím souvisí i hledání odpovědí na otázky, do jaké míry si děti předškolního věku uvědomují rozdíly mezi dobrem a zlem a jak si dobro a zlo představují. Odpovědi jsou v příspěvku nastíněny z pohledu vývojové psychologie a výzkumného šetření, vedeného formou řízené diskuze s dětmi v mateřských školách. Příspěvek doplňuje videozáznam z těchto diskuzí.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Dobro a zlo, aneb o morálce (Psychologické a filozofické aspekty morálky v edukaci). Zborník vědeckých studií.

  • ISBN

    978-80-557-0538-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

    77-80

  • Publisher name

    Univerzita Mateja Bela, Fakulta pedagogická

  • Place of publication

    Bánská Bystrica

  • Event location

    PF UMB Banská Bystrica

  • Event date

    Nov 15, 2012

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article