All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Concept of Technical Literacy, as Perceived by Students of Primary School Teaching and by Primary School Teachers

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43885910" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43885910 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vnímání pojmu technická gramotnost u studentů učitelství pro primární školu a učitelů na primární škole

  • Original language description

    Článek prezentuje vybraná teoretická vymezení technické gramotnosti v odborné literatuře. V další části jsou analyzovány výsledky výzkumu subjektivního vnímání pojmu technická gramotnost u studentů učitelství a učitelů na primární škole. Obsaženy jsou zjištěné základní typy charakteristik vnímání technické gramotnosti respondenty výzkumu.

  • Czech name

    Vnímání pojmu technická gramotnost u studentů učitelství pro primární školu a učitelů na primární škole

  • Czech description

    Článek prezentuje vybraná teoretická vymezení technické gramotnosti v odborné literatuře. V další části jsou analyzovány výsledky výzkumu subjektivního vnímání pojmu technická gramotnost u studentů učitelství a učitelů na primární škole. Obsaženy jsou zjištěné základní typy charakteristik vnímání technické gramotnosti respondenty výzkumu.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    JTIE - Journal of Technology and Information Education

  • ISSN

    1803-537X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    5

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    35-43

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database