Critical and Creative Thinking: Is That Enough? Philosophical, theological, psychological and educational perspectives of fostering thinking
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43886468" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43886468 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/60076658:12260/13:43886468
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kritické a tvořivé myšlení: není to málo? Rozvoj myšlení ve filosofických, teologických, psychologických a pedagogických souvislostech.
Original language description
Kniha, ve dvanácti kapitolách zkoumá myšlenku rozvoje myšlení v návaznosti na práci Matthew Lipmana, zakladatele programu Filozofie pro děti, přičemž pracuje s předpokladem, že rozvoj myšlení z pedagogického hlediska nelze (resp. není dobré) redukovat naos?vojování intelektových dovedností (thinking skills) a přináší řadu argumentů, které opodstatněnost tohoto předpokladu podporují. Z pohledu filosofie, teologie, psychologie a pedagogiky se zaměřuje zejména na dvě základní otázky: co rozumíme myšlením,které má být rozvíjeno, a proč sledovat právě tento cíl, resp. o čem dalším je ještě třeba ho?vořit, do jakého kontextu je koncept rozvoje myšlení třeba zasadit, aby byl skutečně smysluplný?
Czech name
Kritické a tvořivé myšlení: není to málo? Rozvoj myšlení ve filosofických, teologických, psychologických a pedagogických souvislostech.
Czech description
Kniha, ve dvanácti kapitolách zkoumá myšlenku rozvoje myšlení v návaznosti na práci Matthew Lipmana, zakladatele programu Filozofie pro děti, přičemž pracuje s předpokladem, že rozvoj myšlení z pedagogického hlediska nelze (resp. není dobré) redukovat naos?vojování intelektových dovedností (thinking skills) a přináší řadu argumentů, které opodstatněnost tohoto předpokladu podporují. Z pohledu filosofie, teologie, psychologie a pedagogiky se zaměřuje zejména na dvě základní otázky: co rozumíme myšlením,které má být rozvíjeno, a proč sledovat právě tento cíl, resp. o čem dalším je ještě třeba ho?vořit, do jakého kontextu je koncept rozvoje myšlení třeba zasadit, aby byl skutečně smysluplný?
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AA - Philosophy and religion
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7394-432-2
Number of pages
248
Publisher name
Teologická fakulta JU
Place of publication
České Budějovice
UT code for WoS book
—