Motivation towards the Option of Studying Special Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889756" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889756 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://sppdny.cz/wp-content/uploads/2016/02/Sborn%C3%ADk_2015.pdf" target="_blank" >http://sppdny.cz/wp-content/uploads/2016/02/Sborn%C3%ADk_2015.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Motivace volby oborového studia speciální pedagogiky
Original language description
Cílem příspěvku je seznámit s průzkumem provedeným mezi studentkami oboru Speciální pedagogika předškolního věku-učitelství pro mateřské školy na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích na počátku studia. Otázku motivace nahlížíme skrze osobní představy studentek o profesi speciálního pedagoga zjišťované pomocí projektivní metody nedokončených vět, kterou dále doplňujeme mapováním jejich profesních zájmů metodou RIASEC. Šetření ukázalo, že na počátku studia se u otázaných studentek málo vzájemně integruje představa vlastní učitelské práce s náplní práce speciálního pedagoga, a to přesto, že toto je podstatou studovaného oboru. Studentky se nachází v počáteční vývojové fázi prekoncepce) profesní identity, pro kterou je charakteristické pojetí profese na základě vlastní zkušenosti se školou a vzděláváním v roli žáka/studenta. Představa profese speciálního pedagoga má prozatím alou oporu v teoretických poznatcích i ve vlastní zkušenosti. Toto zjištění je pro nás podnětem k dalšímu sle
Czech name
Motivace volby oborového studia speciální pedagogiky
Czech description
Cílem příspěvku je seznámit s průzkumem provedeným mezi studentkami oboru Speciální pedagogika předškolního věku-učitelství pro mateřské školy na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích na počátku studia. Otázku motivace nahlížíme skrze osobní představy studentek o profesi speciálního pedagoga zjišťované pomocí projektivní metody nedokončených vět, kterou dále doplňujeme mapováním jejich profesních zájmů metodou RIASEC. Šetření ukázalo, že na počátku studia se u otázaných studentek málo vzájemně integruje představa vlastní učitelské práce s náplní práce speciálního pedagoga, a to přesto, že toto je podstatou studovaného oboru. Studentky se nachází v počáteční vývojové fázi prekoncepce) profesní identity, pro kterou je charakteristické pojetí profese na základě vlastní zkušenosti se školou a vzděláváním v roli žáka/studenta. Představa profese speciálního pedagoga má prozatím alou oporu v teoretických poznatcích i ve vlastní zkušenosti. Toto zjištění je pro nás podnětem k dalšímu sle
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Perspektivy speciální pedagogiky -potřeby, možnosti a výzvy. Sborník příspěvků z konference
ISBN
978-80-244-4907-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
63-69
Publisher name
Ústav speciálněpedagogickýh studií. Pedagogická fakulta. UP Olomouc
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Mar 17, 2015
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—