All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The problem of variable validity of tests based on morally dilemmatic stories

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889776" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889776 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/48135445:_____/15:N0000001

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Problém kolísavé validity testů založených na morálně dilematických příbězích

  • Original language description

    Morálka je v psychologii zkoumaná nejrůznější metodami, které jsou založené na podobném principu - zamýšlení se nad morálními dilematy. V našem příspěvku se zaměříme na konstrukci příběhů, na kterých jsou tato dilemata postavena. Klademe si otázku, do jaké míry platnosti, přesnosti anebo důvěryhodnosti lze vůbec morálku vědecky prostřednictvím těchto metod zkoumat a o čem výsledky testu vypovídají? Na problém kolísavé validity testů pracujících s morálními dilematy v příběhu se podíváme skrze model konstituentů perspektiv (Jedličková, 2010), teorii poznávací perspektivy (ontologii) první a třetí osoby (Searle, 2004) a teorii psychické distance (Bullough, 1995). Na základě teoretické analýzy konstrukce příběhů morálních dilemat poukazujeme na skutečnost, že míra angažovanosti respondenta v příběhu významně ovlivňuje jeho morální usuzování. Naše zjištění o limitách validity testů morálního usuzování rámcově koreluje s teorií duálních neurálních procesů (Greene, 2001), kriticky poukazujíc

  • Czech name

    Problém kolísavé validity testů založených na morálně dilematických příbězích

  • Czech description

    Morálka je v psychologii zkoumaná nejrůznější metodami, které jsou založené na podobném principu - zamýšlení se nad morálními dilematy. V našem příspěvku se zaměříme na konstrukci příběhů, na kterých jsou tato dilemata postavena. Klademe si otázku, do jaké míry platnosti, přesnosti anebo důvěryhodnosti lze vůbec morálku vědecky prostřednictvím těchto metod zkoumat a o čem výsledky testu vypovídají? Na problém kolísavé validity testů pracujících s morálními dilematy v příběhu se podíváme skrze model konstituentů perspektiv (Jedličková, 2010), teorii poznávací perspektivy (ontologii) první a třetí osoby (Searle, 2004) a teorii psychické distance (Bullough, 1995). Na základě teoretické analýzy konstrukce příběhů morálních dilemat poukazujeme na skutečnost, že míra angažovanosti respondenta v příběhu významně ovlivňuje jeho morální usuzování. Naše zjištění o limitách validity testů morálního usuzování rámcově koreluje s teorií duálních neurálních procesů (Greene, 2001), kriticky poukazujíc

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Pedagogicko-psychologická diagnostika: cesta k účinnému vedení

  • ISBN

    978-80-88057-18-5

  • Number of pages of the result

    16

  • Pages from-to

    5-20

  • Number of pages of the book

    120

  • Publisher name

    EDUKO

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter