Subdeprivation and its image in school development of the child
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889778" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889778 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Subdeprivace a její obraz ve školním vývoji dítěte
Original language description
Předkládaná studie se soustředila na otázky subdeprivace u adolescenctů vychovávaných v dětských domovech, kdy ústavní péče nahradila jejich nefunkční rodiny. Východiskem studie byl longitudinální výzkum adolescentů z nefunkčních rodin realizovaný týmemprof. Matějčka a spolupracovníků. Výzkumný přístup týmu prof. Matějčka jsme modifikovali a srovnali vývoj adolescentů z nefunkčních rodin, kteří byli umístěni v dětských domovech (n'=75) s vývojem adolescentů v intaktních rodinách (n = 81). Výsledky podpořily domněnku o přetrvávající subdeprivaci u skupiny ústavní a vyzvedly nutnost dalšího reformního úsilí v institucionální péči.
Czech name
Subdeprivace a její obraz ve školním vývoji dítěte
Czech description
Předkládaná studie se soustředila na otázky subdeprivace u adolescenctů vychovávaných v dětských domovech, kdy ústavní péče nahradila jejich nefunkční rodiny. Východiskem studie byl longitudinální výzkum adolescentů z nefunkčních rodin realizovaný týmemprof. Matějčka a spolupracovníků. Výzkumný přístup týmu prof. Matějčka jsme modifikovali a srovnali vývoj adolescentů z nefunkčních rodin, kteří byli umístěni v dětských domovech (n'=75) s vývojem adolescentů v intaktních rodinách (n = 81). Výsledky podpořily domněnku o přetrvávající subdeprivaci u skupiny ústavní a vyzvedly nutnost dalšího reformního úsilí v institucionální péči.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Pedagogicko-psychologická diagnostika: cesta k účinnému vedení
ISBN
978-80-88057-18-5
Number of pages of the result
17
Pages from-to
21-37
Number of pages of the book
120
Publisher name
EDUKO
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—