All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

About some misconceptions related to argumentation skills

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F16%3A43890517" target="_blank" >RIV/60076658:12410/16:43890517 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/67985840:_____/16:00468697

  • Result on the web

    <a href="http://kdm.karlin.mff.cuni.cz/konference2016/sbornik.pdf" target="_blank" >http://kdm.karlin.mff.cuni.cz/konference2016/sbornik.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    O některých miskoncepcích souvisejících se schopností argumentovat

  • Original language description

    Příspěvek se zaměřuje na různé způsoby prokazování pravdivosti obecných tvrzení (odkazy na autoritu, různé typy empirických argumentů, deduktivní argumenty). Podrobně sleduje argumentační schopnosti budoucích učitelů 1. stupně ZŠ, zmiňuje často se vyskytující miskoncepce. Jako možnou cestu ke zlepšení argumentačních schopností nabízí badatelsky orientované vyučování.

  • Czech name

    O některých miskoncepcích souvisejících se schopností argumentovat

  • Czech description

    Příspěvek se zaměřuje na různé způsoby prokazování pravdivosti obecných tvrzení (odkazy na autoritu, různé typy empirických argumentů, deduktivní argumenty). Podrobně sleduje argumentační schopnosti budoucích učitelů 1. stupně ZŠ, zmiňuje často se vyskytující miskoncepce. Jako možnou cestu ke zlepšení argumentačních schopností nabízí badatelsky orientované vyučování.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA14-01417S" target="_blank" >GA14-01417S: Enhancing mathematics content knowledge of future primary teachers via inquiry based education</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Cesty k matematice II

  • ISBN

    978-80-7378-326-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    58-66

  • Publisher name

    Matfyzpress

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Praha

  • Event date

    Sep 22, 2016

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article