All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

High and low art in the context of contemporary art education. Sources of inspiration in the pedagogical and artistic works of Václav Živec

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43891802" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43891802 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vysoké a nízké umění v kontextu dobového výtvarného vzdělávání. Inspirační zdroje v pedagogickém a výtvarném díle Václava Živce

  • Original language description

    Kapitola je věnována relativizaci hranic vysokého a nízkého umění v českém výtvarném vzdělávání první poloviny 20. století. Zatímco obecně chápané vysoké umělecké školství zcela logicky inklinovalo ke sféře vysokého umění, terciární sféra výtvarného vzdělávání rozdělování na umění vysoké a nízké z podstaty svého zaměření odmítá a na uměleckých artefaktech aplikuje jiná hodnotící kritéria. Výše zmíněné oborové snahy jsou prezentovány skrze osobnost, autorskou tvorbu a pedagogické působení jednoho z nejvýznamnějších a zároveň nejopomíjenějších představitelů oboru výtvarná výchova, profesora Václava Živce (1893-1982). Přestože se pohyboval v prostředí intelektuálů tíhnoucích k vysokému umění, později převážilo jeho ryze pedagogické zaměření a hledání výchovně vzdělávacích principů v lidové tvorbě. Ve všech oblastech Živcova působení se zrcadlí inspirační zdroje především z nízkého umění, přesto primárně sloužící k pochopení umění vysokého.

  • Czech name

    Vysoké a nízké umění v kontextu dobového výtvarného vzdělávání. Inspirační zdroje v pedagogickém a výtvarném díle Václava Živce

  • Czech description

    Kapitola je věnována relativizaci hranic vysokého a nízkého umění v českém výtvarném vzdělávání první poloviny 20. století. Zatímco obecně chápané vysoké umělecké školství zcela logicky inklinovalo ke sféře vysokého umění, terciární sféra výtvarného vzdělávání rozdělování na umění vysoké a nízké z podstaty svého zaměření odmítá a na uměleckých artefaktech aplikuje jiná hodnotící kritéria. Výše zmíněné oborové snahy jsou prezentovány skrze osobnost, autorskou tvorbu a pedagogické působení jednoho z nejvýznamnějších a zároveň nejopomíjenějších představitelů oboru výtvarná výchova, profesora Václava Živce (1893-1982). Přestože se pohyboval v prostředí intelektuálů tíhnoucích k vysokému umění, později převážilo jeho ryze pedagogické zaměření a hledání výchovně vzdělávacích principů v lidové tvorbě. Ve všech oblastech Živcova působení se zrcadlí inspirační zdroje především z nízkého umění, přesto primárně sloužící k pochopení umění vysokého.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60401 - Arts, Art history

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Umění a tradice

  • ISBN

    978-80-86890-97-5

  • Number of pages of the result

    11

  • Pages from-to

    90-101

  • Number of pages of the book

    155

  • Publisher name

    Artefactum

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter