Prosocial behavior of pupils in school
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43896358" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43896358 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Prosociální chování žáků ve školách
Original language description
V příspěvku nabízíme pohledy různých autorů na pomáhání, prosociální chování a altruismus. Věnujeme se osobnostním rysům prosociálních žáků a sociálním aspektům souvisejících s jejich chováním. Definujeme tzv. prosociální osobnost (Penner, 1995) a zaměříme se také na úskalí, která mohou být s prosociálním chováním žáků spojená. Tendence jednat prosociálně, bychom mohli označit za stabilní rys osobnosti, proto je důležité věnovat těmto dětem ve školách náležitou pozornost. Na rozvoji prosociálního chování ve třídách se mohou také velmi významně podílet učitelé a rodiče žáků. Informace o žácích a rodičích, vycházejí v tomto příspěvku z poznatků zahraničních výzkumů a také z našich výzkumů realizovaných v letech 2013-2014.
Czech name
Prosociální chování žáků ve školách
Czech description
V příspěvku nabízíme pohledy různých autorů na pomáhání, prosociální chování a altruismus. Věnujeme se osobnostním rysům prosociálních žáků a sociálním aspektům souvisejících s jejich chováním. Definujeme tzv. prosociální osobnost (Penner, 1995) a zaměříme se také na úskalí, která mohou být s prosociálním chováním žáků spojená. Tendence jednat prosociálně, bychom mohli označit za stabilní rys osobnosti, proto je důležité věnovat těmto dětem ve školách náležitou pozornost. Na rozvoji prosociálního chování ve třídách se mohou také velmi významně podílet učitelé a rodiče žáků. Informace o žácích a rodičích, vycházejí v tomto příspěvku z poznatků zahraničních výzkumů a také z našich výzkumů realizovaných v letech 2013-2014.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Škola a její lidé na křižovatkách
ISBN
978-80-905245-8-3
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Number of pages
12
Pages from-to
119-130
Publisher name
Česká pedagogická společnost
Place of publication
Brno
Event location
Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity v Č.B.
Event date
Mar 26, 2015
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—