All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Prosocial behavior of pupils in school

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43896358" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43896358 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Prosociální chování žáků ve školách

  • Original language description

    V příspěvku nabízíme pohledy různých autorů na pomáhání, prosociální chování a altruismus. Věnujeme se osobnostním rysům prosociálních žáků a sociálním aspektům souvisejících s jejich chováním. Definujeme tzv. prosociální osobnost (Penner, 1995) a zaměříme se také na úskalí, která mohou být s prosociálním chováním žáků spojená. Tendence jednat prosociálně, bychom mohli označit za stabilní rys osobnosti, proto je důležité věnovat těmto dětem ve školách náležitou pozornost. Na rozvoji prosociálního chování ve třídách se mohou také velmi významně podílet učitelé a rodiče žáků. Informace o žácích a rodičích, vycházejí v tomto příspěvku z poznatků zahraničních výzkumů a také z našich výzkumů realizovaných v letech 2013-2014.

  • Czech name

    Prosociální chování žáků ve školách

  • Czech description

    V příspěvku nabízíme pohledy různých autorů na pomáhání, prosociální chování a altruismus. Věnujeme se osobnostním rysům prosociálních žáků a sociálním aspektům souvisejících s jejich chováním. Definujeme tzv. prosociální osobnost (Penner, 1995) a zaměříme se také na úskalí, která mohou být s prosociálním chováním žáků spojená. Tendence jednat prosociálně, bychom mohli označit za stabilní rys osobnosti, proto je důležité věnovat těmto dětem ve školách náležitou pozornost. Na rozvoji prosociálního chování ve třídách se mohou také velmi významně podílet učitelé a rodiče žáků. Informace o žácích a rodičích, vycházejí v tomto příspěvku z poznatků zahraničních výzkumů a také z našich výzkumů realizovaných v letech 2013-2014.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Škola a její lidé na křižovatkách

  • ISBN

    978-80-905245-8-3

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    119-130

  • Publisher name

    Česká pedagogická společnost

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity v Č.B.

  • Event date

    Mar 26, 2015

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article