The comparison of results reached by Czech and Slovak fourth year pupils in the Bebras contest
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F18%3A43897898" target="_blank" >RIV/60076658:12410/18:43897898 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://didinfo.net/images/DidInfo/files/Didinfo_2018.pdf" target="_blank" >http://didinfo.net/images/DidInfo/files/Didinfo_2018.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Porovnání výsledků dosahovaných českými a slovenskými žáky 1. stupně v soutěži Bobřík informatiky a iBobor
Original language description
Zatímco v Česku je připravována reforma výuky informatiky, která zasáhne všechny stupně vzdělávání, na Slovensku tato reforma proběhla již před několika lety. Náš článek se zabývá výsledky, kterých v informatice dosahují čeští a slovenští žáci stejné věkové kategorie. Pro náš výzkum jsme vybrali úlohy, které byly použity v české i slovenské verzi mezinárodní soutěže Bebras (Bobřík informatiky a iBobor) a jejichž znění bylo téměř totožné. Tyto úlohy jsme analyzovali kvantitativními metodami z hlediska úspěšnosti žáků čtvrtých ročníků základních škol. Zabývali jsme se přitom zjištěními, zda a případně v jakých oblastech informatiky a ICT byly ve výsledcích žáků obou zemí rozdíly. Zjištěná specifika diskutujeme s ohledem na fakt, že zatímco na Slovensku je informatika povinným předmětem již od třetího ročníku základní školy, v Česku se žáci čtvrtých ročníků základních škol doposud s povinnou výuku informatiky nesetkali.
Czech name
Porovnání výsledků dosahovaných českými a slovenskými žáky 1. stupně v soutěži Bobřík informatiky a iBobor
Czech description
Zatímco v Česku je připravována reforma výuky informatiky, která zasáhne všechny stupně vzdělávání, na Slovensku tato reforma proběhla již před několika lety. Náš článek se zabývá výsledky, kterých v informatice dosahují čeští a slovenští žáci stejné věkové kategorie. Pro náš výzkum jsme vybrali úlohy, které byly použity v české i slovenské verzi mezinárodní soutěže Bebras (Bobřík informatiky a iBobor) a jejichž znění bylo téměř totožné. Tyto úlohy jsme analyzovali kvantitativními metodami z hlediska úspěšnosti žáků čtvrtých ročníků základních škol. Zabývali jsme se přitom zjištěními, zda a případně v jakých oblastech informatiky a ICT byly ve výsledcích žáků obou zemí rozdíly. Zjištěná specifika diskutujeme s ohledem na fakt, že zatímco na Slovensku je informatika povinným předmětem již od třetího ročníku základní školy, v Česku se žáci čtvrtých ročníků základních škol doposud s povinnou výuku informatiky nesetkali.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník konference Didinfo 2018
ISBN
978-80-7494-424-6
ISSN
2454-051X
e-ISSN
neuvedeno
Number of pages
10
Pages from-to
243-252
Publisher name
Technická univerzita v Liberci a Univerzita Mateja Béla, Banská Bystrica
Place of publication
Liberec
Event location
Liberec
Event date
Apr 4, 2018
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—