Dramaturgy of Adaptation Courses – Mean of Inclusion
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F19%3A43900005" target="_blank" >RIV/60076658:12410/19:43900005 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Dramaturgie adaptačních kurzů – nástroj inkluze
Original language description
Příspěvek pojednává o adaptačních kurzech, jakožto předpokladu společného inkluzivního) vzdělávání. Nejprve seznamuje s rozvojem samotného konceptu adaptačních kurzů, poté jsou stručně představeny základní fakta o výzkumu, který uskutečnil kolektiv autorů Jirásek, Macků, Pařízek. V další části je představena dramaturgie zážitkových akcí jakožto nástroj inkluze; konkrétně jsou popsány dramaturgické postupy využívané při tvorbě a realizaci zážitkově pojatých adaptačních kurzů. Následně jsou rozebrány závěry výzkumu zaměřeného na dynamiku dvou konkrétních adaptačních kurzů uskutečněných na principech výchovy zážitkem. Výzkum byl realizován mezi začínajícími vysokoškolským studenty; ti byli pomocí q-metodologie dotazováni na intenzitu prožívání jednotlivých aktivit na kurzech, kterých se účastnili. V rámci shrnutí výsledků jsou zdůrazněny principy podporující proces inkluze i vliv jednotlivých typů aktivit; ve zvláštní kapitole je popsána role reflexe v tomto procesu.
Czech name
Dramaturgie adaptačních kurzů – nástroj inkluze
Czech description
Příspěvek pojednává o adaptačních kurzech, jakožto předpokladu společného inkluzivního) vzdělávání. Nejprve seznamuje s rozvojem samotného konceptu adaptačních kurzů, poté jsou stručně představeny základní fakta o výzkumu, který uskutečnil kolektiv autorů Jirásek, Macků, Pařízek. V další části je představena dramaturgie zážitkových akcí jakožto nástroj inkluze; konkrétně jsou popsány dramaturgické postupy využívané při tvorbě a realizaci zážitkově pojatých adaptačních kurzů. Následně jsou rozebrány závěry výzkumu zaměřeného na dynamiku dvou konkrétních adaptačních kurzů uskutečněných na principech výchovy zážitkem. Výzkum byl realizován mezi začínajícími vysokoškolským studenty; ti byli pomocí q-metodologie dotazováni na intenzitu prožívání jednotlivých aktivit na kurzech, kterých se účastnili. V rámci shrnutí výsledků jsou zdůrazněny principy podporující proces inkluze i vliv jednotlivých typů aktivit; ve zvláštní kapitole je popsána role reflexe v tomto procesu.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Interdisciplinarita ve školní edukaci a pedagogických vědách
ISBN
978-80-905245-9-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
131-140
Publisher name
Česká pedagogická společnost
Place of publication
Brno
Event location
Olomouc
Event date
Mar 16, 2017
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—