All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Teacher as a prevention methodology and its role in primary school

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F19%3A43900087" target="_blank" >RIV/60076658:12410/19:43900087 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Metodik prevence a jeho role na základní škole

  • Original language description

    Kniha pojednává o souvislostech a podmínkách práce učitele, který odpovídá za koordinaci, přípravu a evaluaci preventivního programu ve škole. Koncepce publikace vychází ze situace, kdy je oblast školní prevence poměrně kvalitně rozpracována, jsou k dispozici klíčové koncepční materiály i metodická doporučení a je zpracována řada metodik, obsahujících příklady aktivit využitelných v praxi. Problém prevence tedy není v nedostatku informačních zdrojů, ale v často uplatňovaném zužujícím pohledu na danou problematiku. Jedním z aspektů této tendence je vnímání prevence jako něčeho, co je ve škole realizováno formálně a jaksi „navíc“, nad rámec běžné pedagogické práce. Publikace se proto snaží poznatky o prevenci sjednotit s akcentem na výchovně vzdělávací činnost učitele. V kategorii vnitřních podmínek je prevence rozebírána v přímé souvislosti s narůstající potřebou orientovat práci školy na výchovné činnosti učitele. Prevence je jako jedna z oblastí tohoto výchovného působení dilematická a obsahuje řadu vnitřních rozporů. Text dále sleduje formování obsahu prevence, popisuje oblasti, na které se prevence zaměřuje. V textu je zaznamenána diskuse o naplnění významu některých pojmů, které se s prevencí vždy spojovaly (norma, patologie, deviace, rizikové chování). Dále publikace sleduje vybrané aspekty, které ve školním prostředí prevenci limitují. Škola je charakterizována také jako socializační prostředí, v němž si děti utvářejí první vztahy s dospělými autoritami i vrstevníky. Charakter výchovného a socializačního prostředí školy je pak důležitým východiskem pro koncipování principů, které tvoří zásady preventivního působení učitele – metodika prevence. Popsány jsou klíčové oblasti, které jsou v prevenci rozpracovávány do strategií a programů. V poslední části textu je popsán mechanismus plánování cílů a stanovování obsahů školních preventivních programů a jsou představeny metody, které lze v rámci realizace prevence využívat. Text je doplňován příklady výzkumných zjištění, která ilustrují pohledy žáků na prevenci a příklady práce s žáky v rámci školní prevence.

  • Czech name

    Metodik prevence a jeho role na základní škole

  • Czech description

    Kniha pojednává o souvislostech a podmínkách práce učitele, který odpovídá za koordinaci, přípravu a evaluaci preventivního programu ve škole. Koncepce publikace vychází ze situace, kdy je oblast školní prevence poměrně kvalitně rozpracována, jsou k dispozici klíčové koncepční materiály i metodická doporučení a je zpracována řada metodik, obsahujících příklady aktivit využitelných v praxi. Problém prevence tedy není v nedostatku informačních zdrojů, ale v často uplatňovaném zužujícím pohledu na danou problematiku. Jedním z aspektů této tendence je vnímání prevence jako něčeho, co je ve škole realizováno formálně a jaksi „navíc“, nad rámec běžné pedagogické práce. Publikace se proto snaží poznatky o prevenci sjednotit s akcentem na výchovně vzdělávací činnost učitele. V kategorii vnitřních podmínek je prevence rozebírána v přímé souvislosti s narůstající potřebou orientovat práci školy na výchovné činnosti učitele. Prevence je jako jedna z oblastí tohoto výchovného působení dilematická a obsahuje řadu vnitřních rozporů. Text dále sleduje formování obsahu prevence, popisuje oblasti, na které se prevence zaměřuje. V textu je zaznamenána diskuse o naplnění významu některých pojmů, které se s prevencí vždy spojovaly (norma, patologie, deviace, rizikové chování). Dále publikace sleduje vybrané aspekty, které ve školním prostředí prevenci limitují. Škola je charakterizována také jako socializační prostředí, v němž si děti utvářejí první vztahy s dospělými autoritami i vrstevníky. Charakter výchovného a socializačního prostředí školy je pak důležitým východiskem pro koncipování principů, které tvoří zásady preventivního působení učitele – metodika prevence. Popsány jsou klíčové oblasti, které jsou v prevenci rozpracovávány do strategií a programů. V poslední části textu je popsán mechanismus plánování cílů a stanovování obsahů školních preventivních programů a jsou představeny metody, které lze v rámci realizace prevence využívat. Text je doplňován příklady výzkumných zjištění, která ilustrují pohledy žáků na prevenci a příklady práce s žáky v rámci školní prevence.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-88290-28-5

  • Number of pages

    124

  • Publisher name

    Pasparta Publishing

  • Place of publication

    Libčice nad Vltavou

  • UT code for WoS book