All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Synchronous online lessons of Informatics with the usage of problem-based tasks

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F21%3A43902813" target="_blank" >RIV/60076658:12410/21:43902813 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Synchronní distanční výuka informatiky s využitím problémově orientovaných úloh

  • Original language description

    Článek se zabývá výukou práce v operačním systému Linux na skupině pregraduálních studentů informatiky během pandemie COVID-19. Výuka byla založena na principech problémového vyučování a byly během ní využity sady gradovaných úloh. Pro zabezpečení interakce mezi učitelem a studenty byla zvolena synchronní distanční výuka. Při ní bylo požadováno, aby učitel mohl průběžně sledovat obrazovky studentů a dle potřeby jim díky tomu s řešením úkolů pomoci. Pro tento účel byla na fakultní server nainstalována open source platforma Jitsi Meet, která umožňuje videokonference se sdílením více obrazovek současně. Pro zajištění individualizace výuky byly studentům do LMS Moodle vloženy pokyny pro práci a zároveň zde byla vytvořena fóra, do nichž studenti vkládali řešení dílčích úkolů. V článku uvádíme zjištění z evaluace takové výuky, a to z pohledu učitele i studentů. Limitem takové výuky byla kvalita internetového připojení jednotlivých studentů a omezená možnost vzájemné komunikace mezi studenty.

  • Czech name

    Synchronní distanční výuka informatiky s využitím problémově orientovaných úloh

  • Czech description

    Článek se zabývá výukou práce v operačním systému Linux na skupině pregraduálních studentů informatiky během pandemie COVID-19. Výuka byla založena na principech problémového vyučování a byly během ní využity sady gradovaných úloh. Pro zabezpečení interakce mezi učitelem a studenty byla zvolena synchronní distanční výuka. Při ní bylo požadováno, aby učitel mohl průběžně sledovat obrazovky studentů a dle potřeby jim díky tomu s řešením úkolů pomoci. Pro tento účel byla na fakultní server nainstalována open source platforma Jitsi Meet, která umožňuje videokonference se sdílením více obrazovek současně. Pro zajištění individualizace výuky byly studentům do LMS Moodle vloženy pokyny pro práci a zároveň zde byla vytvořena fóra, do nichž studenti vkládali řešení dílčích úkolů. V článku uvádíme zjištění z evaluace takové výuky, a to z pohledu učitele i studentů. Limitem takové výuky byla kvalita internetového připojení jednotlivých studentů a omezená možnost vzájemné komunikace mezi studenty.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Didinfo 2021

  • ISBN

    978-80-557-1823-1

  • ISSN

    2454-051X

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    152-157

  • Publisher name

    Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, Fakulta prírodných vied

  • Place of publication

    Banská Bystrica

  • Event location

    Bánská Bystrica

  • Event date

    Mar 24, 2021

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article