All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Cooperation of a social pedagogue and a teacher in the conditions of a school counseling workplace

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F21%3A43904030" target="_blank" >RIV/60076658:12410/21:43904030 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://spaeds.sk/wp-content/uploads/2022/03/Zbornik-Dni-pedagogiky-a-andragogiky-do-tlace.pdf" target="_blank" >https://spaeds.sk/wp-content/uploads/2022/03/Zbornik-Dni-pedagogiky-a-andragogiky-do-tlace.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Spolupráce sociálního pedagoga a učitele v podmínkách školního poradenského pracoviště

  • Original language description

    Příspěvek sleduje problematiku uplatnění sociálních pedagogů v českých základních školách. Autoři se věnují situaci v České republice v kontextu vymezování profese sociálního pedagoga, komentují také stručně legislativní aspekty dané problematiky. Značnou část příspěvku věnují reflexi zkušeností s uplatněním profese sociální pedagoga ve škole. Jsou představeny soubory činností, které sociální pedagog v podmínkách základní školy realizuje. Následně autoři formulují představu o kompetencích sociálního pedagoga ve vztahu k přípravě zvládání jeho role ve škole.

  • Czech name

    Spolupráce sociálního pedagoga a učitele v podmínkách školního poradenského pracoviště

  • Czech description

    Příspěvek sleduje problematiku uplatnění sociálních pedagogů v českých základních školách. Autoři se věnují situaci v České republice v kontextu vymezování profese sociálního pedagoga, komentují také stručně legislativní aspekty dané problematiky. Značnou část příspěvku věnují reflexi zkušeností s uplatněním profese sociální pedagoga ve škole. Jsou představeny soubory činností, které sociální pedagog v podmínkách základní školy realizuje. Následně autoři formulují představu o kompetencích sociálního pedagoga ve vztahu k přípravě zvládání jeho role ve škole.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Pedagogika a andragogika I. (vedy o výchove a vzdelávaní) Zborník vedeckých štúdií

  • ISBN

    978-80-223-5146-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    166-173

  • Publisher name

    Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta

  • Place of publication

    Bratislava

  • Event location

    Bratislava

  • Event date

    Nov 20, 2020

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article