Barriers to the implementation of primary prevention of risky behavior in school - an opportunity for the social pedagogue?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F22%3A43905601" target="_blank" >RIV/60076658:12410/22:43905601 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Bariéry implementace primární prevence rizikového chování ve škole – příležitost pro sociálního pedagoga?
Original language description
Příspěvek reflektuje podmínky, ve kterých se na českých základních školách realizuje školní prevence. Prostředí školy je obecně ideálním místem pro systematické výchovné a preventivní působení. Ve vztahu k legislativě i metodikám nadřízených orgánů je to i důležitý úkol, který má být ve škole realizován. Pro vytvoření podmínek pro prevenci ve škole je zavedena specializovaná učitelská role – školní metodik prevence. Ten je začleněn do tzv. školního poradenského pracoviště a má za úkol kooperovat a koordinovat preventivní programy napříč školou. Text připomíná některé výsledky výzkumu, který mapoval problémy, které výkon pozice metodika charakterizují. Mnohé z nich naznačují prostor, který by v rámci prevence ve škole mohl efektivně využívat sociální pedagog.
Czech name
Bariéry implementace primární prevence rizikového chování ve škole – příležitost pro sociálního pedagoga?
Czech description
Příspěvek reflektuje podmínky, ve kterých se na českých základních školách realizuje školní prevence. Prostředí školy je obecně ideálním místem pro systematické výchovné a preventivní působení. Ve vztahu k legislativě i metodikám nadřízených orgánů je to i důležitý úkol, který má být ve škole realizován. Pro vytvoření podmínek pro prevenci ve škole je zavedena specializovaná učitelská role – školní metodik prevence. Ten je začleněn do tzv. školního poradenského pracoviště a má za úkol kooperovat a koordinovat preventivní programy napříč školou. Text připomíná některé výsledky výzkumu, který mapoval problémy, které výkon pozice metodika charakterizují. Mnohé z nich naznačují prostor, který by v rámci prevence ve škole mohl efektivně využívat sociální pedagog.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Socialia 2022 Sociálna pedagogika v meniacej sa spoločnosti
ISBN
978-80-557-2012-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
"205 "- 209
Publisher name
Belianum
Place of publication
Banská Bystrica
Event location
Banská Bystrica
Event date
Oct 13, 2022
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—