All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Competing alone or in pairs? How pairs of pupils did in the Bebras Challenge

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F24%3A43908862" target="_blank" >RIV/60076658:12410/24:43908862 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.didinfo.net/images/DidInfo/files/Didinfo_2024_inter.pdf" target="_blank" >https://www.didinfo.net/images/DidInfo/files/Didinfo_2024_inter.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Soutěžit sám nebo ve dvojici? Aneb jak si vedly dvojice žáků v soutěži Bobřík informatiky

  • Original language description

    Příspěvek se zabývá soutěžením dvojic žáků v soutěži Bobřík informatiky. Realizovali jsme kvantitativní výzkum, jehož cílem bylo zmapoval rozsah a výsledky využití párového řešení úloh v rámci soutěže Bobřík informatiky na 1. stupni a na počátku 2. stupně základní školy. Do výzkumu jsme jako respondenty zahrnuli žáky, kteří soutěžili v letech 2021 až 2023 v kategoriích podporujících účast dvojic. Celkem jsme do výzkumu zahrnuli 152 540 soutěžících, z toho bylo 7 210 dvojic. Kromě toho jsme také provedli dotazníkové šetření mezi školními koordinátory soutěže. Z výsledků vyplývá, že ve sledovaných letech nejméně čtyři pětiny škol neumožňovaly soutěžení žáků ve dvojicích a že podíl těchto škol se s rostoucím věkem žáků zvyšoval. S rostoucím věkem žáků klesal podíl dvojic. Naše výsledky dále ukazují na trend snižujícího se zastoupení genderově heterogenních dvojic s rostoucím věkem žáků. Dvojice dosahovaly v soutěži lepších výsledků než jednotlivci. K tomu přispěla vyšší úspěšnost při zodpovídání úloh, na které se soutěžící rozhodli odpovědět. Ve většině případů jsme pozorovali také vyšší počet úloh, na které odpověděly dvojice v porovnání s jednotlivci. Výsledky výzkumu mohou být užitečné pro pedagogy připravující budoucí učitele informatiky, lektory dalšího vzdělávání učitelů informatiky a autory učebnic informatiky. Poskytuje jim totiž nejen důkazy o přínosu párového učení, ale také doklady o potřebě motivovat české učitele informatiky k jeho využití.

  • Czech name

    Soutěžit sám nebo ve dvojici? Aneb jak si vedly dvojice žáků v soutěži Bobřík informatiky

  • Czech description

    Příspěvek se zabývá soutěžením dvojic žáků v soutěži Bobřík informatiky. Realizovali jsme kvantitativní výzkum, jehož cílem bylo zmapoval rozsah a výsledky využití párového řešení úloh v rámci soutěže Bobřík informatiky na 1. stupni a na počátku 2. stupně základní školy. Do výzkumu jsme jako respondenty zahrnuli žáky, kteří soutěžili v letech 2021 až 2023 v kategoriích podporujících účast dvojic. Celkem jsme do výzkumu zahrnuli 152 540 soutěžících, z toho bylo 7 210 dvojic. Kromě toho jsme také provedli dotazníkové šetření mezi školními koordinátory soutěže. Z výsledků vyplývá, že ve sledovaných letech nejméně čtyři pětiny škol neumožňovaly soutěžení žáků ve dvojicích a že podíl těchto škol se s rostoucím věkem žáků zvyšoval. S rostoucím věkem žáků klesal podíl dvojic. Naše výsledky dále ukazují na trend snižujícího se zastoupení genderově heterogenních dvojic s rostoucím věkem žáků. Dvojice dosahovaly v soutěži lepších výsledků než jednotlivci. K tomu přispěla vyšší úspěšnost při zodpovídání úloh, na které se soutěžící rozhodli odpovědět. Ve většině případů jsme pozorovali také vyšší počet úloh, na které odpověděly dvojice v porovnání s jednotlivci. Výsledky výzkumu mohou být užitečné pro pedagogy připravující budoucí učitele informatiky, lektory dalšího vzdělávání učitelů informatiky a autory učebnic informatiky. Poskytuje jim totiž nejen důkazy o přínosu párového učení, ale také doklady o potřebě motivovat české učitele informatiky k jeho využití.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Didinfo 2024: New Perspective in Informatics Education, International Proceedings on Teaching Informatics

  • ISBN

    978-80-7494-708-7

  • ISSN

    2454-051X

  • e-ISSN

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    25-33

  • Publisher name

    Technická univerzita v Liberci

  • Place of publication

    Liberec

  • Event location

    Liberec

  • Event date

    Feb 7, 2024

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article