Harmonic average in the development of financial literacy of high school students
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F24%3A43909293" target="_blank" >RIV/60076658:12410/24:43909293 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Harmonický průměr při rozvoji finanční gramotnosti žáků střední školy
Original language description
Příspěvek se zabývá harmonickým průměrem a jeho využitím v oblasti finančního vzdělávání a finanční gramotnosti. V úvodu je zmíněna podstata a cíle finanční gramotnosti, dále je definován harmonický průměr a jsou připomenuty jeho vlastnosti včetně geometrické interpretace. Stěžejní část článku obsahuje několik zajímavých a hlavně vhodných úloh do výuky matematiky, popř. finanční matematiky, na středních školách, jako např. výpočet průměrné ceny zboží, výpočet průměrné doby zpracování určitých dokumentů, výpočet průměrného kurzu. Důležitost správného využití harmonického průměru žáky roste se zvyšujícími se požadavky na úroveň jejich finanční gramotnosti.
Czech name
Harmonický průměr při rozvoji finanční gramotnosti žáků střední školy
Czech description
Příspěvek se zabývá harmonickým průměrem a jeho využitím v oblasti finančního vzdělávání a finanční gramotnosti. V úvodu je zmíněna podstata a cíle finanční gramotnosti, dále je definován harmonický průměr a jsou připomenuty jeho vlastnosti včetně geometrické interpretace. Stěžejní část článku obsahuje několik zajímavých a hlavně vhodných úloh do výuky matematiky, popř. finanční matematiky, na středních školách, jako např. výpočet průměrné ceny zboží, výpočet průměrné doby zpracování určitých dokumentů, výpočet průměrného kurzu. Důležitost správného využití harmonického průměru žáky roste se zvyšujícími se požadavky na úroveň jejich finanční gramotnosti.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol 2024
ISBN
978-80-11-05688-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
51-56
Publisher name
FAV ZČU
Place of publication
Plzeň
Event location
Srní
Event date
Nov 7, 2024
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—