All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Harmonic average in the development of financial literacy of high school students

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F24%3A43909293" target="_blank" >RIV/60076658:12410/24:43909293 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Harmonický průměr při rozvoji finanční gramotnosti žáků střední školy

  • Original language description

    Příspěvek se zabývá harmonickým průměrem a jeho využitím v oblasti finančního vzdělávání a finanční gramotnosti. V úvodu je zmíněna podstata a cíle finanční gramotnosti, dále je definován harmonický průměr a jsou připomenuty jeho vlastnosti včetně geometrické interpretace. Stěžejní část článku obsahuje několik zajímavých a hlavně vhodných úloh do výuky matematiky, popř. finanční matematiky, na středních školách, jako např. výpočet průměrné ceny zboží, výpočet průměrné doby zpracování určitých dokumentů, výpočet průměrného kurzu. Důležitost správného využití harmonického průměru žáky roste se zvyšujícími se požadavky na úroveň jejich finanční gramotnosti.

  • Czech name

    Harmonický průměr při rozvoji finanční gramotnosti žáků střední školy

  • Czech description

    Příspěvek se zabývá harmonickým průměrem a jeho využitím v oblasti finančního vzdělávání a finanční gramotnosti. V úvodu je zmíněna podstata a cíle finanční gramotnosti, dále je definován harmonický průměr a jsou připomenuty jeho vlastnosti včetně geometrické interpretace. Stěžejní část článku obsahuje několik zajímavých a hlavně vhodných úloh do výuky matematiky, popř. finanční matematiky, na středních školách, jako např. výpočet průměrné ceny zboží, výpočet průměrné doby zpracování určitých dokumentů, výpočet průměrného kurzu. Důležitost správného využití harmonického průměru žáky roste se zvyšujícími se požadavky na úroveň jejich finanční gramotnosti.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol 2024

  • ISBN

    978-80-11-05688-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    51-56

  • Publisher name

    FAV ZČU

  • Place of publication

    Plzeň

  • Event location

    Srní

  • Event date

    Nov 7, 2024

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article