Tax Assignment to Local Government Level - Normative and Positive View
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F09%3A00011103" target="_blank" >RIV/60076658:12510/09:00011103 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Rozpočtové určení daní územním samosprávám - normativní a pozitivní přístup
Original language description
Příspěvek se zabývá normativním přístupem ke koncipování rozpočtového určení daní (RUD) územním samosprávám (zejména ve vztahu k otázce efektivnosti alokace zdrojů). Součástí příspěvku je i pozitivní analýza daňového určení ve vybraných zemích OECD a EU,včetně ČR. Příspěvek si klade za cíl a) objasnit teoretická východiska RUD a definovat zásady pro jeho koncipování, b) definovat základní parametry systému RUD v ČR, provést zhodnocení systému, a tím přispět do diskuse o koncepci rozpočtového učení daníúzemním samosprávám v ČR. Výsledky naznačují, že systém rozpočtového určení daní založený převážně na sdílení daní má pro podmínky ČR nepopiratelné výhody. Z hlediska alokační efektivnosti však jistě sehrává negativní úlohu fiskální iluzi podporující nízká míra daňové autonomie ÚSC (7% v roce 2005, metodika OECD). Ze srovnání s evropskými státy OECD např. vyplývá, že míře výdajové a daňové decentralizace a relativní velikosti místního veřejného sektoru ČR by odpovídala míra daňové auton
Czech name
Rozpočtové určení daní územním samosprávám - normativní a pozitivní přístup
Czech description
Příspěvek se zabývá normativním přístupem ke koncipování rozpočtového určení daní (RUD) územním samosprávám (zejména ve vztahu k otázce efektivnosti alokace zdrojů). Součástí příspěvku je i pozitivní analýza daňového určení ve vybraných zemích OECD a EU,včetně ČR. Příspěvek si klade za cíl a) objasnit teoretická východiska RUD a definovat zásady pro jeho koncipování, b) definovat základní parametry systému RUD v ČR, provést zhodnocení systému, a tím přispět do diskuse o koncepci rozpočtového učení daníúzemním samosprávám v ČR. Výsledky naznačují, že systém rozpočtového určení daní založený převážně na sdílení daní má pro podmínky ČR nepopiratelné výhody. Z hlediska alokační efektivnosti však jistě sehrává negativní úlohu fiskální iluzi podporující nízká míra daňové autonomie ÚSC (7% v roce 2005, metodika OECD). Ze srovnání s evropskými státy OECD např. vyplývá, že míře výdajové a daňové decentralizace a relativní velikosti místního veřejného sektoru ČR by odpovídala míra daňové auton
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Teoretické a praktické aspekty veřejných financí
ISBN
978-80-245-1513-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
12
Pages from-to
—
Publisher name
Oeconomica
Place of publication
Praha
Event location
Praha - VŠE
Event date
Apr 3, 2009
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—