All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Tax Assignment to Local Government Level - Normative and Positive View

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F09%3A00011103" target="_blank" >RIV/60076658:12510/09:00011103 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Rozpočtové určení daní územním samosprávám - normativní a pozitivní přístup

  • Original language description

    Příspěvek se zabývá normativním přístupem ke koncipování rozpočtového určení daní (RUD) územním samosprávám (zejména ve vztahu k otázce efektivnosti alokace zdrojů). Součástí příspěvku je i pozitivní analýza daňového určení ve vybraných zemích OECD a EU,včetně ČR. Příspěvek si klade za cíl a) objasnit teoretická východiska RUD a definovat zásady pro jeho koncipování, b) definovat základní parametry systému RUD v ČR, provést zhodnocení systému, a tím přispět do diskuse o koncepci rozpočtového učení daníúzemním samosprávám v ČR. Výsledky naznačují, že systém rozpočtového určení daní založený převážně na sdílení daní má pro podmínky ČR nepopiratelné výhody. Z hlediska alokační efektivnosti však jistě sehrává negativní úlohu fiskální iluzi podporující nízká míra daňové autonomie ÚSC (7% v roce 2005, metodika OECD). Ze srovnání s evropskými státy OECD např. vyplývá, že míře výdajové a daňové decentralizace a relativní velikosti místního veřejného sektoru ČR by odpovídala míra daňové auton

  • Czech name

    Rozpočtové určení daní územním samosprávám - normativní a pozitivní přístup

  • Czech description

    Příspěvek se zabývá normativním přístupem ke koncipování rozpočtového určení daní (RUD) územním samosprávám (zejména ve vztahu k otázce efektivnosti alokace zdrojů). Součástí příspěvku je i pozitivní analýza daňového určení ve vybraných zemích OECD a EU,včetně ČR. Příspěvek si klade za cíl a) objasnit teoretická východiska RUD a definovat zásady pro jeho koncipování, b) definovat základní parametry systému RUD v ČR, provést zhodnocení systému, a tím přispět do diskuse o koncepci rozpočtového učení daníúzemním samosprávám v ČR. Výsledky naznačují, že systém rozpočtového určení daní založený převážně na sdílení daní má pro podmínky ČR nepopiratelné výhody. Z hlediska alokační efektivnosti však jistě sehrává negativní úlohu fiskální iluzi podporující nízká míra daňové autonomie ÚSC (7% v roce 2005, metodika OECD). Ze srovnání s evropskými státy OECD např. vyplývá, že míře výdajové a daňové decentralizace a relativní velikosti místního veřejného sektoru ČR by odpovídala míra daňové auton

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2009

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Teoretické a praktické aspekty veřejných financí

  • ISBN

    978-80-245-1513-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Oeconomica

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Praha - VŠE

  • Event date

    Apr 3, 2009

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article