University Teachers of Economic Disciplines And Practice - A Needed Synergy?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F09%3A00011176" target="_blank" >RIV/60076658:12510/09:00011176 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Pedagogové ekonomických disciplín na vysokých školách a praxe - nutná synergie?
Original language description
Tento článek poskytuje informace o exploratorní studii realizované na několika českých vysokých školách během let 2008 a 2009. Tato studie byla zaměřena na vnímání hodnoty umístění (stáží) v praxi ze strany vysokoškolských pedagogů v ekonomických disciplínách. Umístění pedagoga v praxi vyžaduje, aby byl pedagog uvolněn do hostitelské organizace na předem určenou dobu a plnil tam dohodnuté úkoly. Hlavními cíli této studie bylo jednak získat informace ohledně vnímání českých vysokoškolských pedagogů ohledně významu zkušenosti z praxe mimo oblast školství, jednak byla zkoumání podrobena validita existujícího teoretického modelu umístění pedagogů v praxi, které vychází z pojetí znalostních komunit popisovaných Lave a Wengerem. Výsledky naznačují, že češtívysokoškoští pedagogové by rádi podobnou zkušenost z praxe podstoupili a že je testovaný model relevantní pro české prostředí a měl by být dále hlouběji zkoumán. Tento model je také vhodný pro stanovení doporučení k stanovení politik na r
Czech name
Pedagogové ekonomických disciplín na vysokých školách a praxe - nutná synergie?
Czech description
Tento článek poskytuje informace o exploratorní studii realizované na několika českých vysokých školách během let 2008 a 2009. Tato studie byla zaměřena na vnímání hodnoty umístění (stáží) v praxi ze strany vysokoškolských pedagogů v ekonomických disciplínách. Umístění pedagoga v praxi vyžaduje, aby byl pedagog uvolněn do hostitelské organizace na předem určenou dobu a plnil tam dohodnuté úkoly. Hlavními cíli této studie bylo jednak získat informace ohledně vnímání českých vysokoškolských pedagogů ohledně významu zkušenosti z praxe mimo oblast školství, jednak byla zkoumání podrobena validita existujícího teoretického modelu umístění pedagogů v praxi, které vychází z pojetí znalostních komunit popisovaných Lave a Wengerem. Výsledky naznačují, že češtívysokoškoští pedagogové by rádi podobnou zkušenost z praxe podstoupili a že je testovaný model relevantní pro české prostředí a měl by být dále hlouběji zkoumán. Tento model je také vhodný pro stanovení doporučení k stanovení politik na r
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Acta Universitatis Bohemiae Meridionales : vědecký časopis pro ekonomiku, řízení a obchod
ISSN
1212-3285
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2009
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
9
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—