Consumer engagement in product policy
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F13%3A43885117" target="_blank" >RIV/60076658:12510/13:43885117 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.fek.zcu.cz/tvp/doc/akt/tvp-3-2013-clanek-4.pdf" target="_blank" >http://www.fek.zcu.cz/tvp/doc/akt/tvp-3-2013-clanek-4.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Angažování spotřebitelů v rámci produktové politiky podniku
Original language description
Tržní prostředí se neustále mění. Úspěšné podniky vědí, že musí inovovat své produkty. Výsledkem inovace je nový produkt. Nový produkt může mít podobu skutečně nového produktu (který dosud nebyl součástí tržní nabídky), nebo to může být modifikace stávajícího produktu. Inovace produktů mohou být v zásadě provedeny dvěma různými způsoby. První způsob spočívá ve vývoji nových produktů, vznikajících uvnitř podniku (tj. v tomto případě je zde minimální kontakt s tržním prostředím). Takové inovace jsou výsledkem manažerského myšlení. Druhý způsob spočívá v zapojení spotřebitelů do produktové politiky. Angažovaní spotřebitelé jsou v tomto případě považováni za podnikové partnery. Druhý způsob snižuje riziko neúspěchu produktových inovací, protože spotřebitelé odráží vlastní očekávání do svých návrhů. Poskytují cenné nápady a pomáhají identifikovat nadcházející trendy. Existují tři základní typy angažování spotřebitelů v produktové politice: (a) crowdsourcing, (b) customerizace a (c) kombinac
Czech name
Angažování spotřebitelů v rámci produktové politiky podniku
Czech description
Tržní prostředí se neustále mění. Úspěšné podniky vědí, že musí inovovat své produkty. Výsledkem inovace je nový produkt. Nový produkt může mít podobu skutečně nového produktu (který dosud nebyl součástí tržní nabídky), nebo to může být modifikace stávajícího produktu. Inovace produktů mohou být v zásadě provedeny dvěma různými způsoby. První způsob spočívá ve vývoji nových produktů, vznikajících uvnitř podniku (tj. v tomto případě je zde minimální kontakt s tržním prostředím). Takové inovace jsou výsledkem manažerského myšlení. Druhý způsob spočívá v zapojení spotřebitelů do produktové politiky. Angažovaní spotřebitelé jsou v tomto případě považováni za podnikové partnery. Druhý způsob snižuje riziko neúspěchu produktových inovací, protože spotřebitelé odráží vlastní očekávání do svých návrhů. Poskytují cenné nápady a pomáhají identifikovat nadcházející trendy. Existují tři základní typy angažování spotřebitelů v produktové politice: (a) crowdsourcing, (b) customerizace a (c) kombinac
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Trendy v podnikání - Business Trends
ISSN
1805-0603
e-ISSN
—
Volume of the periodical
Neuveden
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
9
Pages from-to
35-43
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—