All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Implementation of Value-Creating Processes and Financial Management in Transport Practice

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F18%3A43898404" target="_blank" >RIV/60076658:12510/18:43898404 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Realizace hodnototvorných procesů a finanční řízení v dopravní praxi

  • Original language description

    V práci jsou zmíněny vybrané manažerské strategie, které svou povahou zasahují do řízení podniku a v konečném důsledku ovlivňují životní cyklus jak podniku, tak i produktu. Zapojení výrobních činitelů ve veřejné dopravě předpokládá maximální nabídku přepravních služeb ve veřejné linkové, drážní a městské hromadné dopravě. Cílem je motivovat zaměstnance, aby poskytli tu nejvyšší hodnotu pro zákazníka a zároveň prezentovali dobré jméno dopravního podniku. V současné době je podmínkou rozvíjet dopravní služby a hledat způsoby, jak konkurovat individuální dopravě a brát ohledy na životní prostředí. Dopravní podnik zajišťující dopravní obslužnost se snaží i přes negativní výsledky hospodaření neustále obnovovat vozové parky, nahrazovat opotřebované vozové jednotky novými, které jsou svým výkonem šetrnější k životnímu prostředí. Toho dosáhnou za pomocí poskytnutých dotací většinou od objednatele dopravy (město, kraj, stát). S rostoucím počtem osobních automobilů dochází k dopravním kongescím ve městech, a tím k narušení systému městské hromadné dopravy v místech, kde dopravní infrastruktura není přizpůsobena k aktuálnímu dění na silnicích. Cílem krajských měst, ale také jiných menších měst, kde je poskytována přepravní služba, je podpora zefektivnění dopravního systému. To znamená, že města investují do dopravní infrastruktury, která má za cíl neomezovat současně jak individuální, tak i veřejnou dopravu za pomocí oddělení pruhů na silnicích zvlášť pro automobilové vozy a autobusy (trolejbusy, atd.). V odborné terminologii je upřednostňována příčná a podélná preference, která má za následek poskytnout „výhody“ pro veřejnou dopravu a neomezovat její činnost před ostatními faktory působícími na silnicích. Některá města pomalým tempem vytlačují osobní automobily prostřednictvím zákazů parkování v určitých lokalitách či za poplatek dovolují vjezdy do centra města. Poplatky se stávající vedlejším finančním zdrojem, a jsou určeny na podporu veřejné dopravy. Publikace obsahuje čtyři základní kapitoly zabývající se analýzou problematiky. V každé kapitole je věnována pozornost konkrétnímu tématu souvisejícímu s tvorbou hodnoty pro zákazníka a podnik. První kapitola vypovídá o základních pojmech nezbytných pro pochopení dané problematiky. Kapitoly obsahují mimo základních pojmů i způsoby měření výkonnosti podniku; způsoby navržení opatření, která mají vliv na hodnotu pro zákazníka v dopravní praxi. Zmíněny jsou také kvantitativní metody, které byly aplikovány k optimalizaci dopravního systému ve vybraných světových lokalitách.

  • Czech name

    Realizace hodnototvorných procesů a finanční řízení v dopravní praxi

  • Czech description

    V práci jsou zmíněny vybrané manažerské strategie, které svou povahou zasahují do řízení podniku a v konečném důsledku ovlivňují životní cyklus jak podniku, tak i produktu. Zapojení výrobních činitelů ve veřejné dopravě předpokládá maximální nabídku přepravních služeb ve veřejné linkové, drážní a městské hromadné dopravě. Cílem je motivovat zaměstnance, aby poskytli tu nejvyšší hodnotu pro zákazníka a zároveň prezentovali dobré jméno dopravního podniku. V současné době je podmínkou rozvíjet dopravní služby a hledat způsoby, jak konkurovat individuální dopravě a brát ohledy na životní prostředí. Dopravní podnik zajišťující dopravní obslužnost se snaží i přes negativní výsledky hospodaření neustále obnovovat vozové parky, nahrazovat opotřebované vozové jednotky novými, které jsou svým výkonem šetrnější k životnímu prostředí. Toho dosáhnou za pomocí poskytnutých dotací většinou od objednatele dopravy (město, kraj, stát). S rostoucím počtem osobních automobilů dochází k dopravním kongescím ve městech, a tím k narušení systému městské hromadné dopravy v místech, kde dopravní infrastruktura není přizpůsobena k aktuálnímu dění na silnicích. Cílem krajských měst, ale také jiných menších měst, kde je poskytována přepravní služba, je podpora zefektivnění dopravního systému. To znamená, že města investují do dopravní infrastruktury, která má za cíl neomezovat současně jak individuální, tak i veřejnou dopravu za pomocí oddělení pruhů na silnicích zvlášť pro automobilové vozy a autobusy (trolejbusy, atd.). V odborné terminologii je upřednostňována příčná a podélná preference, která má za následek poskytnout „výhody“ pro veřejnou dopravu a neomezovat její činnost před ostatními faktory působícími na silnicích. Některá města pomalým tempem vytlačují osobní automobily prostřednictvím zákazů parkování v určitých lokalitách či za poplatek dovolují vjezdy do centra města. Poplatky se stávající vedlejším finančním zdrojem, a jsou určeny na podporu veřejné dopravy. Publikace obsahuje čtyři základní kapitoly zabývající se analýzou problematiky. V každé kapitole je věnována pozornost konkrétnímu tématu souvisejícímu s tvorbou hodnoty pro zákazníka a podnik. První kapitola vypovídá o základních pojmech nezbytných pro pochopení dané problematiky. Kapitoly obsahují mimo základních pojmů i způsoby měření výkonnosti podniku; způsoby navržení opatření, která mají vliv na hodnotu pro zákazníka v dopravní praxi. Zmíněny jsou také kvantitativní metody, které byly aplikovány k optimalizaci dopravního systému ve vybraných světových lokalitách.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50205 - Accounting

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7204-975-2

  • Number of pages

    102

  • Publisher name

    Akademické nakladatelství CERM

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS book