Teaching Probability at Primary Schools in Germany
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F20%3A43901412" target="_blank" >RIV/60076658:12510/20:43901412 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://emejournal.upol.cz/Issues/Vol2No1/Fiala_2020_Vol2No1.pdf" target="_blank" >http://emejournal.upol.cz/Issues/Vol2No1/Fiala_2020_Vol2No1.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vyučování pravděpodobnosti na 1. stupni základních škol v Německu
Original language description
Kurikulum matematiky v primárním vzdělávání v Německu pružně reaguje na soustavně se měnící stav lidské společnosti a vědy. Příkladem toho je výuka pravděpodobnosti na 1.stupni základních škol. V Německu je učivo pravděpodobnosti díky kvalitní legislativní opoře integrální součástí vzdělávání na všech typech a stupních škol. Didaktici matematiky se věnují výzkumu této problematiky a informují o svých výsledcích převážně v úzce zaměřených studiích. Německé učebnice matematiky pro 1. stupeň obsahují základní učivo pravděpodobnosti. Výuka pravděpodobnosti se na 1. stupni převážně hravou formou zaměřuje na budování prvotních představ žáků o náhodných procesech a pravděpodobnosti jevů. Příspěvek shrnuje podstatné rysy výuky pravděpodobnosti v primárním vzdělávání v Německu a poskytuje množství podnětů pro české učitele při výuce pravděpodobnosti na 1. stupni českých základních škol.
Czech name
Vyučování pravděpodobnosti na 1. stupni základních škol v Německu
Czech description
Kurikulum matematiky v primárním vzdělávání v Německu pružně reaguje na soustavně se měnící stav lidské společnosti a vědy. Příkladem toho je výuka pravděpodobnosti na 1.stupni základních škol. V Německu je učivo pravděpodobnosti díky kvalitní legislativní opoře integrální součástí vzdělávání na všech typech a stupních škol. Didaktici matematiky se věnují výzkumu této problematiky a informují o svých výsledcích převážně v úzce zaměřených studiích. Německé učebnice matematiky pro 1. stupeň obsahují základní učivo pravděpodobnosti. Výuka pravděpodobnosti se na 1. stupni převážně hravou formou zaměřuje na budování prvotních představ žáků o náhodných procesech a pravděpodobnosti jevů. Příspěvek shrnuje podstatné rysy výuky pravděpodobnosti v primárním vzdělávání v Německu a poskytuje množství podnětů pro české učitele při výuce pravděpodobnosti na 1. stupni českých základních škol.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Elementary Mathematics Education Journal
ISSN
2694-8133
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
16
Pages from-to
13-28
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—