Vizualization of polynomials at school (children aged 11-15)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A_____%2F02%3A00004050" target="_blank" >RIV/60076658:_____/02:00004050 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Jak vizualizovat mnohočleny na základní škole
Original language description
Článek vznikl jako potřeba reakce na některé problémy vznikající při zavádění mnohočlenů ve škole. Na základě demonstrace chybných žákovských řešení a analýzy jejich chyb je předložena metoda vizualizace úpravy mnohočlenů jako geometrické interpretace. Tento způsob výkladu vychází ze souvislosti s historií řecké a arabské matematiky.
Czech name
Jak vizualizovat mnohočleny na základní škole
Czech description
—
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
BA - General mathematics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2002
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
XX Mezinárodní koloktivum o řízení osvojovacího procesu
ISSN
80-7231-090-9
e-ISSN
—
Volume of the periodical
20
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
6
Pages from-to
43-48
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—