Komparative Studien - Aufgaben - Kinder
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A_____%2F02%3A00004106" target="_blank" >RIV/60076658:_____/02:00004106 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
němčina
Original language name
Komparative Studien - Aufgaben - Kinder
Original language description
Příspěvek vychází z přesvědčení, že smyslem a cílem mezinárodních komparativních studií by nemělo být pouhé porovnání výkonu žáků, ale zvýšení kvality vzdělávání a kultivace (matematické i obecné) kultury a gramotnosti. To nemůže být dosaženo bez zamyšlení se nad příčinami úspěchu či neúspěchu žáků. Neúspěch žáků při řešení konkrétní položky testu, nemusí být způsoben nízkými požadavky osnov či špatnou úrovní vyučování. Příčin je zřejmě mnoho, například neznalost kontextu (prostředí úlohy), různými důvody způsobená nesrozumitelnost textu atd. Několika žákům jsme zadali ty úlohy z testů TIMSS, ve kterých byly české desetileté děti výrazně neúspěšné. Na konkrétních ukázkách rozhovorů se žáky po řešení úloh hodláme ilustrovat některé příčiny tohoto neúspěchu
Czech name
—
Czech description
—
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
BA - General mathematics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2002
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Beiträge zum Mathematikunterricht 2002
ISBN
3-88120-334-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
4
Pages from-to
235-238
Publisher name
Verlag Franzbecker
Place of publication
Hildesheim
Event location
Klagenfurt
Event date
Jan 1, 2002
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—