All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

English Teachers? Experience with the Washback Effect at the University of Defence

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG42__%2F10%3A00421331" target="_blank" >RIV/60162694:G42__/10:00421331 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Zkušenosti učitelů angličtiny s efektem washback na Univerzitě obrany v Brně

  • Original language description

    Učitelé anglického jazyka na Univerzitě obrany (UO) se v poslední době čím dál více podílejí na testování v rámci standardizované zkoušky podle normy STANAG 6001, což je resortní jazyková zkouška, kterou by měli absolvovat všichni studenti UO. Učitelé setak dostávají do dvojí role učitelů a testerů a otázkou je, jak tento fakt ovlivňuje jejich chování při zkoušení a jak zpětně ve výuce. V této souvislosti lze hovořit o tzv. efektu ?washback?, který se zabývá především vlivem testování na výuku, s opačným případem vlivu učitelů na testování však nepočítá. Článek se věnuje jedinečné zkušenosti učitelů angličtiny s touto problematikou na UO, kdy učitelé kromě jiného musí např. řešit morální dilemata, jakým způsobem naložit s delikátními informacemi, které získají během zkoušení. Článek také uvádí základní související terminologické pojmy a výsledky průzkumu mezi učiteli podílejícími se na testování.

  • Czech name

    Zkušenosti učitelů angličtiny s efektem washback na Univerzitě obrany v Brně

  • Czech description

    Učitelé anglického jazyka na Univerzitě obrany (UO) se v poslední době čím dál více podílejí na testování v rámci standardizované zkoušky podle normy STANAG 6001, což je resortní jazyková zkouška, kterou by měli absolvovat všichni studenti UO. Učitelé setak dostávají do dvojí role učitelů a testerů a otázkou je, jak tento fakt ovlivňuje jejich chování při zkoušení a jak zpětně ve výuce. V této souvislosti lze hovořit o tzv. efektu ?washback?, který se zabývá především vlivem testování na výuku, s opačným případem vlivu učitelů na testování však nepočítá. Článek se věnuje jedinečné zkušenosti učitelů angličtiny s touto problematikou na UO, kdy učitelé kromě jiného musí např. řešit morální dilemata, jakým způsobem naložit s delikátními informacemi, které získají během zkoušení. Článek také uvádí základní související terminologické pojmy a výsledky průzkumu mezi učiteli podílejícími se na testování.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    KA - Militarism

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2010

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Cizí jazyky se specifickým zaměřením ve výuce a testování (včetně češtiny pro cizince)

  • ISBN

    978-80-87238-03-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

  • Publisher name

  • Place of publication

    Univerzita Karlova v Praze

  • Event location

    Ústav jazykové a odborné přípravy, Poděbrady

  • Event date

    Jan 1, 2010

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article