English Teachers? Experience with the Washback Effect at the University of Defence
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG42__%2F10%3A00421331" target="_blank" >RIV/60162694:G42__/10:00421331 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Zkušenosti učitelů angličtiny s efektem washback na Univerzitě obrany v Brně
Original language description
Učitelé anglického jazyka na Univerzitě obrany (UO) se v poslední době čím dál více podílejí na testování v rámci standardizované zkoušky podle normy STANAG 6001, což je resortní jazyková zkouška, kterou by měli absolvovat všichni studenti UO. Učitelé setak dostávají do dvojí role učitelů a testerů a otázkou je, jak tento fakt ovlivňuje jejich chování při zkoušení a jak zpětně ve výuce. V této souvislosti lze hovořit o tzv. efektu ?washback?, který se zabývá především vlivem testování na výuku, s opačným případem vlivu učitelů na testování však nepočítá. Článek se věnuje jedinečné zkušenosti učitelů angličtiny s touto problematikou na UO, kdy učitelé kromě jiného musí např. řešit morální dilemata, jakým způsobem naložit s delikátními informacemi, které získají během zkoušení. Článek také uvádí základní související terminologické pojmy a výsledky průzkumu mezi učiteli podílejícími se na testování.
Czech name
Zkušenosti učitelů angličtiny s efektem washback na Univerzitě obrany v Brně
Czech description
Učitelé anglického jazyka na Univerzitě obrany (UO) se v poslední době čím dál více podílejí na testování v rámci standardizované zkoušky podle normy STANAG 6001, což je resortní jazyková zkouška, kterou by měli absolvovat všichni studenti UO. Učitelé setak dostávají do dvojí role učitelů a testerů a otázkou je, jak tento fakt ovlivňuje jejich chování při zkoušení a jak zpětně ve výuce. V této souvislosti lze hovořit o tzv. efektu ?washback?, který se zabývá především vlivem testování na výuku, s opačným případem vlivu učitelů na testování však nepočítá. Článek se věnuje jedinečné zkušenosti učitelů angličtiny s touto problematikou na UO, kdy učitelé kromě jiného musí např. řešit morální dilemata, jakým způsobem naložit s delikátními informacemi, které získají během zkoušení. Článek také uvádí základní související terminologické pojmy a výsledky průzkumu mezi učiteli podílejícími se na testování.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
KA - Militarism
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Cizí jazyky se specifickým zaměřením ve výuce a testování (včetně češtiny pro cizince)
ISBN
978-80-87238-03-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
—
Publisher name
—
Place of publication
Univerzita Karlova v Praze
Event location
Ústav jazykové a odborné přípravy, Poděbrady
Event date
Jan 1, 2010
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—