Optimal supply distribution and logistics in practical applications
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG42__%2F13%3A00498685" target="_blank" >RIV/60162694:G42__/13:00498685 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Optimální zásobování a logistika v praktických aplikacích
Original language description
Software řeší úlohu optimální distribuce zásob ke klíčovým prvkům (zákazníkům) z více zásobovacích stanovišť. Systém využívá algoritmus Ant Colony Optimization, který umožňuje efektivní řešení úlohy (v odborné literatuře označované jako Multi-Depot Vehicle Routing Problem). Hlavním účelem úlohy je poskytovat zásobování zákazníků v zájmovém prostoru co možná nejefektivněji. Na kritéria efektivity můžeme pohlížet z různých pohledů podle daného zadání. Cílem může být minimalizovat celkovou trasu všech prostředků dopravující zásoby, nebo minimalizovat celkový čas potřebný pro zásobování, nebo minimalizovat celkovou spotřebu všech vozidel. Trasy mezi jednotlivými stanovišti jsou počítány na základě modelu optimálního přesunu, který zahrnuje reliéf, terén, topografické objekty, infrastrukturu, a další.
Czech name
Optimální zásobování a logistika v praktických aplikacích
Czech description
Software řeší úlohu optimální distribuce zásob ke klíčovým prvkům (zákazníkům) z více zásobovacích stanovišť. Systém využívá algoritmus Ant Colony Optimization, který umožňuje efektivní řešení úlohy (v odborné literatuře označované jako Multi-Depot Vehicle Routing Problem). Hlavním účelem úlohy je poskytovat zásobování zákazníků v zájmovém prostoru co možná nejefektivněji. Na kritéria efektivity můžeme pohlížet z různých pohledů podle daného zadání. Cílem může být minimalizovat celkovou trasu všech prostředků dopravující zásoby, nebo minimalizovat celkový čas potřebný pro zásobování, nebo minimalizovat celkovou spotřebu všech vozidel. Trasy mezi jednotlivými stanovišti jsou počítány na základě modelu optimálního přesunu, který zahrnuje reliéf, terén, topografické objekty, infrastrukturu, a další.
Classification
Type
R - Software
CEP classification
KA - Militarism
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
R-UO-K110-STP-001
Technical parameters
Program podporuje zvýšení efektivity plánovacích a rozhodovacích procesů. Překladač MS Visual Studio, použitý programovací jazyk C++, podporován operační systém MS Windows XP a vyšší. Program neobsahuje žádné algoritmy či data podléhající nějakému stupniutajení podle zákona č. 412/2005 Sb. a ani neobsahuje určené neutajované informace. Data nejsou součástí tohoto programu. Program lze využít pro podobné úlohy řešené v rámci civilního sektoru. Odpovědná osoba pro jednání o licenčním či jiném využití výsledku: Ing. Milan Hanousek, Ph.D., Kounicova 65, 662 10 Brno, tel. 973442102. Výsledek je využíván příjemcem; licenční smlouva nemusí být uzavřena.
Economical parameters
Z důvodu jedinečnosti výsledku nebyly ekonomické parametry stanoveny.
Owner IČO
60162694
Owner name
Ministerstvo obrany - Univerzita obrany, Kounicova 65, 66210 Brno.