All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Optimization of Cargo Securing during Road Transport in the Czech Army Conditions

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG42__%2F18%3A00536121" target="_blank" >RIV/60162694:G42__/18:00536121 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Optimalizace upevnění nákladu při silniční přepravě v podmínkách Armády České republiky

  • Original language description

    Cílem habilitační práce je optimalizace upevnění nákladu pomocí přivazovacích popruhů v podmínkách Armády České republiky k zajištění vyšší a bezpečnější mobility vojenských jednotek. Důvodem zkoumání definovaného výzkumného problému je velké procento nehod nákladních automobilů, které jsou způsobeny nesprávným nebo nedostatečným upevněním nákladu. Základním nástrojem optimalizace je fleet management, který umožnil získat primární data o vybraných vojenských přepravách a provést přepravní experimenty, během kterých byly změřeny otřesy (koeficienty zrychlení) generované rozdílnými dopravními cestami a rozdílnými vojenskými vozidly, a to bez nebo s nákladem. K naplnění cíle práce jsou využity testy statistických hypotéz, které odhalují rozdíly mezi otřesy vznikajícími při běžných vojenských přepravách a normativně stanovenými koeficienty zrychlení vycházejícími z ČSN EN 12195-1:2011. Dále je otestována statistická významnost rozdílu mezi velikostmi koeficientů zrychlení, resp. setrvačnými silami generovanými při přepravě po rozdílných dopravních cestách, rozdílnými vojenskými vozidly a při přepravě bez/s nákladem. V samostatném pododdíle habilitační práce je i výpočet korelačních koeficientů, pomocí kterých je zjištěna míra korelace mezi koeficienty zrychlení a výslednými setrvačnými silami. Výsledkem habilitační práce je zamítnutí výzkumné otázky, které potvrdilo úvahu, že bazální vektor koeficientů zrychlení dle ČSN EN 12195-1:2011 není využitelný pro všechny vojenské přepravy. Jeho využíváním může docházet k potenciálně rizikovým situacím v souvislosti s upevněním nákladu na vojenských vozidlech. Z testovaných statistických hypotéz vyplynulo, že i při přibližně poloviční průměrné rychlosti přepravy po dopravní cestě nižší kvality (komunikaci vydlážděné žulovými kostkami) byly generované otřesy (koeficienty zrychlení a setrvačné síly) statisticky významně větší než na kvalitní dopravní cestě (dálnici). Dále byl zjištěn statisticky významný rozdíl mezi zkoumanými vozidly T-810 a T-815 MK IV. Vozidlo T-810 generovalo statisticky významně větší otřesy (hodnoty koeficientů zrychlení a setrvačných sil). Statisticky významný rozdíl byl zjištěn i u vozidla T-815 MK IV při porovnání jízdy bez nákladu a s nákladem. Naložené vozidlo T-815 MK IV generovalo statisticky významně menší otřesy (hodnoty koeficientů zrychlení a setrvačných sil) než nenaložené. Výstupem práce jsou doporučení pro efektivní způsob upevnění nákladu s ohledem na bezpečnost přepravy v podmínkách Armády České republiky v návaznosti na omezenou platnost klíčové normy ČSN EN 12195-1:2011. Výsledky práce jsou využitelné ve specifických podmínkách Armády České republiky, ale i při běžných přepravách především po méně kvalitních dopravních cestách s možným přesahem na složky Integrovaného záchranného systému.

  • Czech name

    Optimalizace upevnění nákladu při silniční přepravě v podmínkách Armády České republiky

  • Czech description

    Cílem habilitační práce je optimalizace upevnění nákladu pomocí přivazovacích popruhů v podmínkách Armády České republiky k zajištění vyšší a bezpečnější mobility vojenských jednotek. Důvodem zkoumání definovaného výzkumného problému je velké procento nehod nákladních automobilů, které jsou způsobeny nesprávným nebo nedostatečným upevněním nákladu. Základním nástrojem optimalizace je fleet management, který umožnil získat primární data o vybraných vojenských přepravách a provést přepravní experimenty, během kterých byly změřeny otřesy (koeficienty zrychlení) generované rozdílnými dopravními cestami a rozdílnými vojenskými vozidly, a to bez nebo s nákladem. K naplnění cíle práce jsou využity testy statistických hypotéz, které odhalují rozdíly mezi otřesy vznikajícími při běžných vojenských přepravách a normativně stanovenými koeficienty zrychlení vycházejícími z ČSN EN 12195-1:2011. Dále je otestována statistická významnost rozdílu mezi velikostmi koeficientů zrychlení, resp. setrvačnými silami generovanými při přepravě po rozdílných dopravních cestách, rozdílnými vojenskými vozidly a při přepravě bez/s nákladem. V samostatném pododdíle habilitační práce je i výpočet korelačních koeficientů, pomocí kterých je zjištěna míra korelace mezi koeficienty zrychlení a výslednými setrvačnými silami. Výsledkem habilitační práce je zamítnutí výzkumné otázky, které potvrdilo úvahu, že bazální vektor koeficientů zrychlení dle ČSN EN 12195-1:2011 není využitelný pro všechny vojenské přepravy. Jeho využíváním může docházet k potenciálně rizikovým situacím v souvislosti s upevněním nákladu na vojenských vozidlech. Z testovaných statistických hypotéz vyplynulo, že i při přibližně poloviční průměrné rychlosti přepravy po dopravní cestě nižší kvality (komunikaci vydlážděné žulovými kostkami) byly generované otřesy (koeficienty zrychlení a setrvačné síly) statisticky významně větší než na kvalitní dopravní cestě (dálnici). Dále byl zjištěn statisticky významný rozdíl mezi zkoumanými vozidly T-810 a T-815 MK IV. Vozidlo T-810 generovalo statisticky významně větší otřesy (hodnoty koeficientů zrychlení a setrvačných sil). Statisticky významný rozdíl byl zjištěn i u vozidla T-815 MK IV při porovnání jízdy bez nákladu a s nákladem. Naložené vozidlo T-815 MK IV generovalo statisticky významně menší otřesy (hodnoty koeficientů zrychlení a setrvačných sil) než nenaložené. Výstupem práce jsou doporučení pro efektivní způsob upevnění nákladu s ohledem na bezpečnost přepravy v podmínkách Armády České republiky v návaznosti na omezenou platnost klíčové normy ČSN EN 12195-1:2011. Výsledky práce jsou využitelné ve specifických podmínkách Armády České republiky, ale i při běžných přepravách především po méně kvalitních dopravních cestách s možným přesahem na složky Integrovaného záchranného systému.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50902 - Social sciences, interdisciplinary

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů