All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

MODE-S POSITIONAL DATA ERROR ANALYSIS FROM THE POINT OF VIEW OF AIR TRAFFIC CONTROL

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F06%3A%230000216" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/06:#0000216 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    MODE-S POSITIONAL DATA ERROR ANALYSIS FROM THE POINT OF VIEW OF AIR TRAFFIC CONTROL

  • Original language description

    Worldwide spurt growth of the air traffic density concurrently evokes requirements on the continual- increasing of the air traffic control (ATC) quality. Problems of the flight safety will be unquestionably of the major criteria for selection of the technical devices and of the whole flight system organization. It stands to reason, that additional development of the ATC methods and effective use of the airspace is impossible without modernizing of the Communication, Navigation and Surveillance systems jointly with Air Traffic Management (CNS/ATM). One of the real tools for achievement of higher quality of the ATC is utilization of the precise positional information from the onboard segments of the Global Positioning System and Global Navigation Satellite systems (GPS/GNSS) that are transmitted in Mode-S among aircraft and to the ground Area Control Centre (ACC). The papers demonstrate mathematical analyses of different attitudes to the definition of the positional errors measurement.

  • Czech name

    Analýza chyb MOD-S pozičních dat z pohledu řízení letového provozu

  • Czech description

    Postupné zdokonalování způsobu řízení letového provozu a využívání vzdušného prostoru je nepředstavitelné bez modernizace systémů CNS/ATM. Přenos polohových informací od GPS/GNSS ve squitteru módu-S mezi letadly a na ACC patří mezi ně. Totéž se týká posouzení používaných definic chyby měření polohy letadla metodou Circular Error Probable (CEP) a Spherical Error Probable (SEP). Novou metodou se jeví výpočet chyby měření polohy letadla prostředky rádiového určení polohy systémem GPS/GNSS pomocí chybové elipsy/elipsoidu v systému 2D/3D. Příspěvek prezentuje matematické vyjádření chybové elipsy (elipsoidu) a výsledky praktických měření ve statickém i dynamickém režimu realizované přenosovým kanálem módu-S.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    KA - Militarism

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Annals of the university of Craiova. Universitaria 2006 seria: Inginerie Electrica Anul 30, nr. 30, 2006.

  • ISSN

    1842-4805

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    neuvedeno

  • Issue of the periodical within the volume

    30

  • Country of publishing house

    RO - ROMANIA

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    20-24

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database