Some Aspects of Brake Fluid Boiling Point Evaluation.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F07%3A%230000742" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/07:#0000742 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Some Aspects of Brake Fluid Boiling Point Evaluation.
Original language description
A wide range of operating substances and materials is used in vehicle driving systems. Attention is mainly concentrated on fuels and lubricants or on cooling fluids. Only low attention is directed at brake fluids both in civilian and military sectors. Itwas for instance evidenced by a random test in the USA, which proved that 25% vehicles of eight years average age had water content in brake fluid higher than 4 % [4]. Dekra, the prestigious company, published other unfavourable reports after the investigation in Germany [2]. Partial results of this investigation have demonstrated that the value close to wet boiling point of the brake fluid (appxm. 149 oC) was identified with each fifth vehicle and noticeable 69 % of vehicles older than 7 years did notpass. Selected aspects relating to practical evaluation of brake fluids in the Czech Republic and Slovak Republic have been discussed in the article presented.
Czech name
Některé aspekty hodnocení brzdových kapalin.
Czech description
V soustavách pohonů vozidel se používá celá řada provozních hmot a materiálů. Hlavní pozornost je zaměřena zejména na paliva a maziva, popřípadě na chladící kapaliny. Ukazuje se, že jak v civilním, tak ve vojenském sektoru, je jen malá pozornost věnovánabrzdovým kapalinám. O tom svědčí např. náhodný test automobilů v USA, který ukázal, že u automobilů s průměrným stářím 8 let mělo 25 % vozidel obsah vody v brzdové kapalině vyšší než 4 % [4]. Další nepříznivé zprávy zveřejnila renomovaná společnost Dekra, která provedla průzkum v Německu [2]. Z jejich dílčích výsledků vyplývá, že u každého pátého vozidla byla zjištěna hodnota blízká mokrému bodu varu brzdové kapaliny (cca 149 oC) a u vozidel starších sedmi let neuspělo plných 79 % vozidel. O vybranýchproblémech spojených s praktickým hodnocením brzdových kapalin v podmínkách ČR a AČR je pojednáno v předloženém článku.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JO - Land transport systems and equipment
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník z 11. mezinárodní vědecké konference ?Transport Means 2007?
ISBN
—
ISSN
1822-296X
e-ISSN
—
Number of pages
3
Pages from-to
92-94
Publisher name
Kaunas university of technology.
Place of publication
Kaunas
Event location
Kaunas
Event date
Jan 1, 2007
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—