All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Some Aspects of Brake Fluid Boiling Point Evaluation.

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F07%3A%230000742" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/07:#0000742 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Some Aspects of Brake Fluid Boiling Point Evaluation.

  • Original language description

    A wide range of operating substances and materials is used in vehicle driving systems. Attention is mainly concentrated on fuels and lubricants or on cooling fluids. Only low attention is directed at brake fluids both in civilian and military sectors. Itwas for instance evidenced by a random test in the USA, which proved that 25% vehicles of eight years average age had water content in brake fluid higher than 4 % [4]. Dekra, the prestigious company, published other unfavourable reports after the investigation in Germany [2]. Partial results of this investigation have demonstrated that the value close to wet boiling point of the brake fluid (appxm. 149 oC) was identified with each fifth vehicle and noticeable 69 % of vehicles older than 7 years did notpass. Selected aspects relating to practical evaluation of brake fluids in the Czech Republic and Slovak Republic have been discussed in the article presented.

  • Czech name

    Některé aspekty hodnocení brzdových kapalin.

  • Czech description

    V soustavách pohonů vozidel se používá celá řada provozních hmot a materiálů. Hlavní pozornost je zaměřena zejména na paliva a maziva, popřípadě na chladící kapaliny. Ukazuje se, že jak v civilním, tak ve vojenském sektoru, je jen malá pozornost věnovánabrzdovým kapalinám. O tom svědčí např. náhodný test automobilů v USA, který ukázal, že u automobilů s průměrným stářím 8 let mělo 25 % vozidel obsah vody v brzdové kapalině vyšší než 4 % [4]. Další nepříznivé zprávy zveřejnila renomovaná společnost Dekra, která provedla průzkum v Německu [2]. Z jejich dílčích výsledků vyplývá, že u každého pátého vozidla byla zjištěna hodnota blízká mokrému bodu varu brzdové kapaliny (cca 149 oC) a u vozidel starších sedmi let neuspělo plných 79 % vozidel. O vybranýchproblémech spojených s praktickým hodnocením brzdových kapalin v podmínkách ČR a AČR je pojednáno v předloženém článku.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JO - Land transport systems and equipment

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Sborník z 11. mezinárodní vědecké konference ?Transport Means 2007?

  • ISBN

  • ISSN

    1822-296X

  • e-ISSN

  • Number of pages

    3

  • Pages from-to

    92-94

  • Publisher name

    Kaunas university of technology.

  • Place of publication

    Kaunas

  • Event location

    Kaunas

  • Event date

    Jan 1, 2007

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article