Using Flight Trajectory Modelling to Prevention and Aircraft Accident Investigation
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F08%3A%230001823" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/08:#0001823 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Using Flight Trajectory Modelling to Prevention and Aircraft Accident Investigation
Original language description
Possibility of flight trajectory modelling in connection with aircraft accidents. An airplane is considered to be the control mass point with mass, aerodynamic and power characteristics of the real airplane. Rules for control are determined heuristicallyin the most events
Czech name
Využití modelování letové dráhy k prevenci a vyšetřování leteckých nehod
Czech description
Možnosti modelování letové dráhy ve spojitosti s leteckými nehodami. Letoun je považován za hmotný bod zadaný hmotností, aerodynamickými a motorovými charakteristikami. Skutečného letounu. Pravidla pro řízení modelu jsou stanovena většinou heuristicky.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
JU - Aeronautics, aerodynamics, aeroplanes
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Acta Avionika
ISSN
1335-9479
e-ISSN
—
Volume of the periodical
Vol X
Issue of the periodical within the volume
15
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
6
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—