Mathematical interpretation of human factors in aviation
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F12%3A00477142" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/12:00477142 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Matematická interpretace lidského činitele v letectví
Original language description
Článek naznačuje metody a možnosti matematického popisu chování člověka při řízení stroje - letadla. Za pomoci leteckého simulátoru poukazuje na možný způsob měření odezvy pilota s následným zpracováním a vyhodnocením naměřených dat. Historicky popsal možné vlastnosti chování člověka v podobě přenosových funkcí americký vědec McRuer [1] a snažil se i najít k odpovídajícím časovým konstantám fyziologickou interpretaci. V současnosti, se značným rozvojem výpočetní a zvláště pak simulační techniky, je možné poměrně hodnověrně ověřovat všechny možné názory, přístupy i matematické modely, s jednoznačným cílem postihnout chování člověka při řízení stroje, tedy i letadla, a pokusit se výrazně snížit vliv lidského činitele při řízení letu letadla.
Czech name
Matematická interpretace lidského činitele v letectví
Czech description
Článek naznačuje metody a možnosti matematického popisu chování člověka při řízení stroje - letadla. Za pomoci leteckého simulátoru poukazuje na možný způsob měření odezvy pilota s následným zpracováním a vyhodnocením naměřených dat. Historicky popsal možné vlastnosti chování člověka v podobě přenosových funkcí americký vědec McRuer [1] a snažil se i najít k odpovídajícím časovým konstantám fyziologickou interpretaci. V současnosti, se značným rozvojem výpočetní a zvláště pak simulační techniky, je možné poměrně hodnověrně ověřovat všechny možné názory, přístupy i matematické modely, s jednoznačným cílem postihnout chování člověka při řízení stroje, tedy i letadla, a pokusit se výrazně snížit vliv lidského činitele při řízení letu letadla.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
KA - Militarism
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Měření, diagnostika, spolehlivost palubních soustav letadel
ISBN
978-80-7231-893-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
11
Pages from-to
79 - 89
Publisher name
Univerzita Obrany
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Jan 1, 2012
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—