The university management?s attitude to teaching foreign languages at Czech technical faculties
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F12%3A00482678" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/12:00482678 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Postoj vysokoškolského managementu k výuce cizích jazyků na českých fakultách technického zaměření
Original language description
Příspěvek se zabývá otázkou postoje vedoucích jazykových pracovišť k výuce cizích jazyků v bakalářském studijním programu na českých technických fakultách. Jedná se o jeden z dílčích problémů, jenž je zkoumán v rámci disertace zaměřené na projektování jazykového kurikula na vysokých školách nefilologického typu. Při práci na této problematice jsme se opírali o koncepci státní jazykové politiky České republiky a o pojetí internacionalizace ve vzdělání na vybraných fakultách technického zaměření. Pro řešení vymezeného problému byla zvolena kvantitativní metoda, a to dotazníkové šetření. Vzhledem k tomu, že se nám pro tuto oblast zkoumání nepodařilo najít adekvátní dotazník, bylo nutné ho vypracovat. Na základě statisticky zpracovaných dat je možné konstatovat, že respondenti upřednostňují aktivní znalost dvou cizích jazyků (jedním z nich by měla být angličtina). Většina z nich klade mimořádný důraz na povinnou výuku odborného jazyka. Velkou podporu má z jejich strany výuka širší škály ci
Czech name
Postoj vysokoškolského managementu k výuce cizích jazyků na českých fakultách technického zaměření
Czech description
Příspěvek se zabývá otázkou postoje vedoucích jazykových pracovišť k výuce cizích jazyků v bakalářském studijním programu na českých technických fakultách. Jedná se o jeden z dílčích problémů, jenž je zkoumán v rámci disertace zaměřené na projektování jazykového kurikula na vysokých školách nefilologického typu. Při práci na této problematice jsme se opírali o koncepci státní jazykové politiky České republiky a o pojetí internacionalizace ve vzdělání na vybraných fakultách technického zaměření. Pro řešení vymezeného problému byla zvolena kvantitativní metoda, a to dotazníkové šetření. Vzhledem k tomu, že se nám pro tuto oblast zkoumání nepodařilo najít adekvátní dotazník, bylo nutné ho vypracovat. Na základě statisticky zpracovaných dat je možné konstatovat, že respondenti upřednostňují aktivní znalost dvou cizích jazyků (jedním z nich by měla být angličtina). Většina z nich klade mimořádný důraz na povinnou výuku odborného jazyka. Velkou podporu má z jejich strany výuka širší škály ci
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník příspěvků z XX. výročí konference České asociace pedagogického výzkumu
ISBN
978-80-7290-620-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
11
Pages from-to
549-559
Publisher name
Univerzita Karlova
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Sep 10, 2012
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—