All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The university management?s attitude to teaching foreign languages at Czech technical faculties

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F12%3A00482678" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/12:00482678 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Postoj vysokoškolského managementu k výuce cizích jazyků na českých fakultách technického zaměření

  • Original language description

    Příspěvek se zabývá otázkou postoje vedoucích jazykových pracovišť k výuce cizích jazyků v bakalářském studijním programu na českých technických fakultách. Jedná se o jeden z dílčích problémů, jenž je zkoumán v rámci disertace zaměřené na projektování jazykového kurikula na vysokých školách nefilologického typu. Při práci na této problematice jsme se opírali o koncepci státní jazykové politiky České republiky a o pojetí internacionalizace ve vzdělání na vybraných fakultách technického zaměření. Pro řešení vymezeného problému byla zvolena kvantitativní metoda, a to dotazníkové šetření. Vzhledem k tomu, že se nám pro tuto oblast zkoumání nepodařilo najít adekvátní dotazník, bylo nutné ho vypracovat. Na základě statisticky zpracovaných dat je možné konstatovat, že respondenti upřednostňují aktivní znalost dvou cizích jazyků (jedním z nich by měla být angličtina). Většina z nich klade mimořádný důraz na povinnou výuku odborného jazyka. Velkou podporu má z jejich strany výuka širší škály ci

  • Czech name

    Postoj vysokoškolského managementu k výuce cizích jazyků na českých fakultách technického zaměření

  • Czech description

    Příspěvek se zabývá otázkou postoje vedoucích jazykových pracovišť k výuce cizích jazyků v bakalářském studijním programu na českých technických fakultách. Jedná se o jeden z dílčích problémů, jenž je zkoumán v rámci disertace zaměřené na projektování jazykového kurikula na vysokých školách nefilologického typu. Při práci na této problematice jsme se opírali o koncepci státní jazykové politiky České republiky a o pojetí internacionalizace ve vzdělání na vybraných fakultách technického zaměření. Pro řešení vymezeného problému byla zvolena kvantitativní metoda, a to dotazníkové šetření. Vzhledem k tomu, že se nám pro tuto oblast zkoumání nepodařilo najít adekvátní dotazník, bylo nutné ho vypracovat. Na základě statisticky zpracovaných dat je možné konstatovat, že respondenti upřednostňují aktivní znalost dvou cizích jazyků (jedním z nich by měla být angličtina). Většina z nich klade mimořádný důraz na povinnou výuku odborného jazyka. Velkou podporu má z jejich strany výuka širší škály ci

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Sborník příspěvků z XX. výročí konference České asociace pedagogického výzkumu

  • ISBN

    978-80-7290-620-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

    549-559

  • Publisher name

    Univerzita Karlova

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Praha

  • Event date

    Sep 10, 2012

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article