Analysis of an mechatronic system pilot - airplane - autopilot in terms of automatic flight control systems
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F13%3A00498943" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/13:00498943 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Analýza mechatronické soustavy pilot - letadlo - autopilot z hlediska systémů automatického řízení letu
Original language description
Disertační práce pojednává o výsledcích měření reakce pilota, potažmo autopilota při řízení letu letoun na náhlou změnu řízeného parametru. Historicky popsal možné vlastnosti modelu chování člověka v podobě přenosových funkcí americký vědec McRuer a snažil se i najít k odpovídajícím časovým konstantám fyziologickou interpretaci. Já jsem tedy tento přístup analyzoval a zformuloval analytický model chování člověka ze základních prvků automatické regulace. V současnosti, se značným rozvojem výpočetní a zvláště pak simulační techniky, je možné poměrně hodnověrně ověřovat všechny možné názory, přístupy i modely, s jednoznačným cílem postihnout chování člověka při řízení stroje, tedy i letadla, a pokusit se výrazně snížit vliv lidského činitele při řízení letu letadla. Na základě znalostí matematického popisu chování člověka při řízení stroje a matematického popisu dynamiky letadla byly sestaveny simulační schémata v prostředí Simulink a provedena analýza změn časových konstant modelu chován
Czech name
Analýza mechatronické soustavy pilot - letadlo - autopilot z hlediska systémů automatického řízení letu
Czech description
Disertační práce pojednává o výsledcích měření reakce pilota, potažmo autopilota při řízení letu letoun na náhlou změnu řízeného parametru. Historicky popsal možné vlastnosti modelu chování člověka v podobě přenosových funkcí americký vědec McRuer a snažil se i najít k odpovídajícím časovým konstantám fyziologickou interpretaci. Já jsem tedy tento přístup analyzoval a zformuloval analytický model chování člověka ze základních prvků automatické regulace. V současnosti, se značným rozvojem výpočetní a zvláště pak simulační techniky, je možné poměrně hodnověrně ověřovat všechny možné názory, přístupy i modely, s jednoznačným cílem postihnout chování člověka při řízení stroje, tedy i letadla, a pokusit se výrazně snížit vliv lidského činitele při řízení letu letadla. Na základě znalostí matematického popisu chování člověka při řízení stroje a matematického popisu dynamiky letadla byly sestaveny simulační schémata v prostředí Simulink a provedena analýza změn časových konstant modelu chován
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
KA - Militarism
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů