Possibilities of Aircraft Non-destructive Inspection Using Active Thermographic Method Based on Contact Electric Resistance Heating
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F13%3A00498967" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/13:00498967 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Možnosti nedestruktivní prohlídky letecké techniky pomocí aktivní termografické metody užívající kontaktního elektrického ohřevu
Original language description
Aktivní termografie dnes patří mezi etablované metody nedestruktivního zkoušení. Tato metoda využívá pro detekci defektů vizualizaci teplotního pole povrchu zkoušeného objektu podrobeného ohřevu pomocí externího zdroje tepla. V případě použití plošného ohřevu v kombinaci se záznamem pomocí moderních infračervených kamer s matricovými FPA detektory se tato metoda jeví jako výhodná také pro kontrolu velkorozměrových potahových panelů letadel, ať již jsou vyrobeny z kompozitních materiálů, či slitin lehkých kovů. Vedle vlastností kamery je nejdůležitějším faktorem, ovlivňujícím citlivost a spolehlivost metody, zvolený způsob ohřevu. Jednou ze slibných možností plošného ohřevu, vyznačující se požadovanou vysokou homogenitou a dostatečnou intenzitou, je užití elektrického odporového topného elementu ve formě fólie, který kontaktně ohřívá kontrolovaný potah letounu a umožňuje provedení jak průchodové techniky, tak techniky odrazové. Praktické zkoušky metody byly provedeny v oblasti detekce v
Czech name
Možnosti nedestruktivní prohlídky letecké techniky pomocí aktivní termografické metody užívající kontaktního elektrického ohřevu
Czech description
Aktivní termografie dnes patří mezi etablované metody nedestruktivního zkoušení. Tato metoda využívá pro detekci defektů vizualizaci teplotního pole povrchu zkoušeného objektu podrobeného ohřevu pomocí externího zdroje tepla. V případě použití plošného ohřevu v kombinaci se záznamem pomocí moderních infračervených kamer s matricovými FPA detektory se tato metoda jeví jako výhodná také pro kontrolu velkorozměrových potahových panelů letadel, ať již jsou vyrobeny z kompozitních materiálů, či slitin lehkých kovů. Vedle vlastností kamery je nejdůležitějším faktorem, ovlivňujícím citlivost a spolehlivost metody, zvolený způsob ohřevu. Jednou ze slibných možností plošného ohřevu, vyznačující se požadovanou vysokou homogenitou a dostatečnou intenzitou, je užití elektrického odporového topného elementu ve formě fólie, který kontaktně ohřívá kontrolovaný potah letounu a umožňuje provedení jak průchodové techniky, tak techniky odrazové. Praktické zkoušky metody byly provedeny v oblasti detekce v
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
KA - Militarism
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
NDE for Safety / Defektoskopie 2013
ISBN
978-80-214-4799-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
205-212
Publisher name
VUT v Brně ve spolupráci s Českou společností pro NDT
Place of publication
Brno
Event location
Olomouc
Event date
Jan 1, 2013
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—