Evaluation of RCT wear and roughness of screw thread flanks after machining 50 m and 170 m of threaded path - supplemented report
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F20%3A00556809" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/20:00556809 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Hodnocení opotřebení VBD a drsnost boků závitů šroubů po obrobení 50 m a 170 m závitové dráhy
Original language description
Zpráva se zabývá hodnocením opotřebení řezných hran 6-ti kusů vyměnitelných břitových destiček (VBD) a měřením drsnosti povrchu boků závitů 2 kusů kuličkových šroubů po ujetí 50 m a 170 m závitové dráhy. Snímky opotřebení po operaci okružování byly pořízeny skenovací elektronovou mikroskopií (SEM). Měření drsnosti povrchu bylo provedeno s využitím 3D profilometru. K měření byla použita bezkontaktní metoda s konfokálním snímačem. Souhrnně lze konstatovat, že již po obrobení dráhy délky 50 m docházelo u nožů k poškozením, které pak v konečném důsledku mají negativní vliv na kvalitu obrobené plochy. Výrazné rozdíly v hodnotách drsnosti po ujetí dráhy 170 m, v porovnání s výsledky dosaženými po ujetí 50 m závitové dráhy, resp. jejich zvýšení, je spojen s nárůstem opotřebení řezné hrany VBD, který byl identifikován analýzou VBD pomocí SEM. Defekty a poškození řezné hrany, vznikající opotřebováním v průběhu procesu obrábění, vedou ke změně mikrogeometrie řezného nástroje. Tato mikrogeometrie se následně přenáší do obrobeného povrchu a má přímý vliv na morfologii nově vytvářeného povrchu, resp. zhoršení jeho drsnosti.
Czech name
Hodnocení opotřebení VBD a drsnost boků závitů šroubů po obrobení 50 m a 170 m závitové dráhy
Czech description
Zpráva se zabývá hodnocením opotřebení řezných hran 6-ti kusů vyměnitelných břitových destiček (VBD) a měřením drsnosti povrchu boků závitů 2 kusů kuličkových šroubů po ujetí 50 m a 170 m závitové dráhy. Snímky opotřebení po operaci okružování byly pořízeny skenovací elektronovou mikroskopií (SEM). Měření drsnosti povrchu bylo provedeno s využitím 3D profilometru. K měření byla použita bezkontaktní metoda s konfokálním snímačem. Souhrnně lze konstatovat, že již po obrobení dráhy délky 50 m docházelo u nožů k poškozením, které pak v konečném důsledku mají negativní vliv na kvalitu obrobené plochy. Výrazné rozdíly v hodnotách drsnosti po ujetí dráhy 170 m, v porovnání s výsledky dosaženými po ujetí 50 m závitové dráhy, resp. jejich zvýšení, je spojen s nárůstem opotřebení řezné hrany VBD, který byl identifikován analýzou VBD pomocí SEM. Defekty a poškození řezné hrany, vznikající opotřebováním v průběhu procesu obrábění, vedou ke změně mikrogeometrie řezného nástroje. Tato mikrogeometrie se následně přenáší do obrobeného povrchu a má přímý vliv na morfologii nově vytvářeného povrchu, resp. zhoršení jeho drsnosti.
Classification
Type
V<sub>souhrn</sub> - Summary research report
CEP classification
—
OECD FORD branch
20501 - Materials engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/FV30385" target="_blank" >FV30385: KSK Product surface improvement 2017</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2020
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Number of pages
36
Place of publication
Univerzita obrany v Brně
Publisher/client name
KSK Precise Motion, a.s.
Version
—