All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

EFFICIENCY OF EDUCATION AND PROBLEM OF ITS MEASURING

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F04%3A8712" target="_blank" >RIV/60460709:41110/04:8712 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    EFEKTIVNOST VZDĚLÁNÍ A PROBLÉM JEJÍHO MĚŘENÍ

  • Original language description

    Při posuzování ekonomických aspektů vzdělání má problém určování jeho efektivnosti zásadní význam. Vzdělání plní v podstatě dvě základní funkce: funkci ekonomickou a funkci sociálně kulturní. Efektivnost vzdělání je možno v nejobecnější rovině vymezit jako vztah mezi účinky vzdělání a prostředky a úsilím, spojenými s jeho dosažením, formovaný s ohledem na rozsah a strukturu potřeb společnosti. Efektivnost vzdělání se formuluje jako vztah vstupu a výstupu, jež jsou shodné s celkovými náklady a s celkovýmúčinkem. Vyšší ekonomické efektivnosti je pak možno dosáhnout buď zvyšováním výstupu při v podstatě stejném vstupu nebo snižováním vstupu při zhruba stejném výstupu, dále zvyšováním výstupu při současném snižování vstupu a konečně dalšími kombinacemi. Při rozboru efektivnosti nákladů na vzdělání proto musíme posuzovat jeho kvalitu. Ta může vysvětlit proč se účinek vzdělání hodnotí v jednom případě kladně a ve druhém záporně.

  • Czech name

    EFEKTIVNOST VZDĚLÁNÍ A PROBLÉM JEJÍHO MĚŘENÍ

  • Czech description

    Při posuzování ekonomických aspektů vzdělání má problém určování jeho efektivnosti zásadní význam. Vzdělání plní v podstatě dvě základní funkce: funkci ekonomickou a funkci sociálně kulturní. Efektivnost vzdělání je možno v nejobecnější rovině vymezit jako vztah mezi účinky vzdělání a prostředky a úsilím, spojenými s jeho dosažením, formovaný s ohledem na rozsah a strukturu potřeb společnosti. Efektivnost vzdělání se formuluje jako vztah vstupu a výstupu, jež jsou shodné s celkovými náklady a s celkovýmúčinkem. Vyšší ekonomické efektivnosti je pak možno dosáhnout buď zvyšováním výstupu při v podstatě stejném vstupu nebo snižováním vstupu při zhruba stejném výstupu, dále zvyšováním výstupu při současném snižování vstupu a konečně dalšími kombinacemi. Při rozboru efektivnosti nákladů na vzdělání proto musíme posuzovat jeho kvalitu. Ta může vysvětlit proč se účinek vzdělání hodnotí v jednom případě kladně a ve druhém záporně.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2004

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Cestovní ruch, regionální rozvoj a školství

  • ISBN

    80-7040-690-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    1

  • Pages from-to

    0-0

  • Publisher name

    Zemědělská fakulta, JU v Č. Budějovicích

  • Place of publication

    Tábor

  • Event location

    Tábor

  • Event date

    May 19, 2004

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article