EFFICIENCY OF EDUCATION AND PROBLEM OF ITS MEASURING
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F04%3A8712" target="_blank" >RIV/60460709:41110/04:8712 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
EFEKTIVNOST VZDĚLÁNÍ A PROBLÉM JEJÍHO MĚŘENÍ
Original language description
Při posuzování ekonomických aspektů vzdělání má problém určování jeho efektivnosti zásadní význam. Vzdělání plní v podstatě dvě základní funkce: funkci ekonomickou a funkci sociálně kulturní. Efektivnost vzdělání je možno v nejobecnější rovině vymezit jako vztah mezi účinky vzdělání a prostředky a úsilím, spojenými s jeho dosažením, formovaný s ohledem na rozsah a strukturu potřeb společnosti. Efektivnost vzdělání se formuluje jako vztah vstupu a výstupu, jež jsou shodné s celkovými náklady a s celkovýmúčinkem. Vyšší ekonomické efektivnosti je pak možno dosáhnout buď zvyšováním výstupu při v podstatě stejném vstupu nebo snižováním vstupu při zhruba stejném výstupu, dále zvyšováním výstupu při současném snižování vstupu a konečně dalšími kombinacemi. Při rozboru efektivnosti nákladů na vzdělání proto musíme posuzovat jeho kvalitu. Ta může vysvětlit proč se účinek vzdělání hodnotí v jednom případě kladně a ve druhém záporně.
Czech name
EFEKTIVNOST VZDĚLÁNÍ A PROBLÉM JEJÍHO MĚŘENÍ
Czech description
Při posuzování ekonomických aspektů vzdělání má problém určování jeho efektivnosti zásadní význam. Vzdělání plní v podstatě dvě základní funkce: funkci ekonomickou a funkci sociálně kulturní. Efektivnost vzdělání je možno v nejobecnější rovině vymezit jako vztah mezi účinky vzdělání a prostředky a úsilím, spojenými s jeho dosažením, formovaný s ohledem na rozsah a strukturu potřeb společnosti. Efektivnost vzdělání se formuluje jako vztah vstupu a výstupu, jež jsou shodné s celkovými náklady a s celkovýmúčinkem. Vyšší ekonomické efektivnosti je pak možno dosáhnout buď zvyšováním výstupu při v podstatě stejném vstupu nebo snižováním vstupu při zhruba stejném výstupu, dále zvyšováním výstupu při současném snižování vstupu a konečně dalšími kombinacemi. Při rozboru efektivnosti nákladů na vzdělání proto musíme posuzovat jeho kvalitu. Ta může vysvětlit proč se účinek vzdělání hodnotí v jednom případě kladně a ve druhém záporně.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2004
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Cestovní ruch, regionální rozvoj a školství
ISBN
80-7040-690-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
1
Pages from-to
0-0
Publisher name
Zemědělská fakulta, JU v Č. Budějovicích
Place of publication
Tábor
Event location
Tábor
Event date
May 19, 2004
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—