Qualitative Side of Human Capital in Educational Process
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F06%3A18797" target="_blank" >RIV/60460709:41110/06:18797 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kvalitativní stránka lidského kapitálu v procesu vzdělávání
Original language description
Teorie lidského kapitálu chápe vzdělání jako specifický výrobní faktor a také jako specifický druh kapitálu. Vedle ní se rozvíjely také alternativní pohledy na vzdělání, například teorie filtru. Ta zdůrazňuje především selektivní funkci vzdělání a zároveň představuje poněkud odlišný pohled na jevy zkoumané v rámci ekonomické analýzy vzdělání. S ní je souběžná teorie signálů, která se zaměřuje na informovanost účastníků trhu práce. Signální rovnováha má určité specifické rysy ve srovnání s běžnou tržní rovnováhou. Některé rovnovážné stavy jsou lepší nebo horší z hlediska Paretovy efektivnosti a také z hlediska většího nebo menšího rozdílu mezi soukromými a společenskými výnosy vzdělání.
Czech name
Kvalitativní stránka lidského kapitálu v procesu vzdělávání
Czech description
Teorie lidského kapitálu chápe vzdělání jako specifický výrobní faktor a také jako specifický druh kapitálu. Vedle ní se rozvíjely také alternativní pohledy na vzdělání, například teorie filtru. Ta zdůrazňuje především selektivní funkci vzdělání a zároveň představuje poněkud odlišný pohled na jevy zkoumané v rámci ekonomické analýzy vzdělání. S ní je souběžná teorie signálů, která se zaměřuje na informovanost účastníků trhu práce. Signální rovnováha má určité specifické rysy ve srovnání s běžnou tržní rovnováhou. Některé rovnovážné stavy jsou lepší nebo horší z hlediska Paretovy efektivnosti a také z hlediska většího nebo menšího rozdílu mezi soukromými a společenskými výnosy vzdělání.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
SCHOLA 2006, Kvalita výchovy a vzdelavania
ISBN
80-227-2389-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
362-367
Publisher name
Slovenská technická univerzita v Bratislave
Place of publication
Bratislava
Event location
Bratislava
Event date
May 11, 2006
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—