Isomorphism Efficienty According to Economic Criteria
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F07%3A22812" target="_blank" >RIV/60460709:41110/07:22812 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Účelnost isomorfismu podle ekonomických kritérií
Original language description
Protože v konkurenčním boji o co nejvýhodnější poměr nabízená hodnota/cena produktu hrají fixní náklady velkou roli, je nutné technické informace doplnit o ekonomické pravidla. Podle nich je pak možné vybrat model homomorfní (ten co nesplňuje všechny požadavky podobnosti) nebo model izomorfní (ten co je v maximální schodě s reálným produktem). Soubor ekonomických znalostí o účelnosti modelu je zde řešen ve třech vzájemně se ovlivňujících dimenzích: První dimenze řeší otázku, zda-li je segment pro kterýje určen výrobek zákaznicky výhodný (s využitím nástroje Bostonské matice nebo matice GE). V druhé dimenzi je řešena otázka, zda-li typický zákazník je kvalitativně nebo cenově náročný na obsluhu. A poslední dimenze hodnotí účelnost podobnosti modelu podle kritéria pružnosti poptávkové funkce. Poskytnout znalosti jak vzájemně souvisejí tato ekonomická kritéria a jak ovlivňují požadavky na isomorfismus modelu je cílem tohoto příspěvku.
Czech name
Účelnost isomorfismu podle ekonomických kritérií
Czech description
Protože v konkurenčním boji o co nejvýhodnější poměr nabízená hodnota/cena produktu hrají fixní náklady velkou roli, je nutné technické informace doplnit o ekonomické pravidla. Podle nich je pak možné vybrat model homomorfní (ten co nesplňuje všechny požadavky podobnosti) nebo model izomorfní (ten co je v maximální schodě s reálným produktem). Soubor ekonomických znalostí o účelnosti modelu je zde řešen ve třech vzájemně se ovlivňujících dimenzích: První dimenze řeší otázku, zda-li je segment pro kterýje určen výrobek zákaznicky výhodný (s využitím nástroje Bostonské matice nebo matice GE). V druhé dimenzi je řešena otázka, zda-li typický zákazník je kvalitativně nebo cenově náročný na obsluhu. A poslední dimenze hodnotí účelnost podobnosti modelu podle kritéria pružnosti poptávkové funkce. Poskytnout znalosti jak vzájemně souvisejí tato ekonomická kritéria a jak ovlivňují požadavky na isomorfismus modelu je cílem tohoto příspěvku.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
BC - Theory and management systems
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Agrarian perspectives XVI.
ISBN
978-80-213-1675-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
14
Pages from-to
1-14
Publisher name
ČZU PEF
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Sep 18, 2007
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—