Diversification strategy in small and medium size
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F08%3A26728" target="_blank" >RIV/60460709:41110/08:26728 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Diversification strategy in small and medium size
Original language description
The paper derives from the working and publication activities from research project ?Chances of product diversification on behalf of improvement of competitive advantage in the small and middle-size farming business in the Czech Republic?. This paper deals with the critical success factors for successful diversification at the small and middle-size farming business. For the purpose effective implementation of the diversification have been identified the principal influences of this issue. Besides of that, we have tried to measure a diversification?s impact for an entrepreneurial profit in agricultural area. There is a definition of ?diversification? as new farmer?s activities for using profit opportunity. On the base of 50 unitsexploration has been made a hypothesis validation of the most often impulse for doing diversification. That is an effort to utilize more effectively the product factors of farming business. Further, there was a validation of the effective and efficiency diversif
Czech name
Strategie diversifikace u malých a středních zemědělských podniků
Czech description
Příspěvek prezentuje dílčí výsledky výzkumného projektu ?Možnosti využití diversifikace pro posílení konkurenceschopnosti malých a středních zemědělských podniků v České republice?. Jsou identifikovány činitele vedoucí k diversifikaci malých a středníchzemědělských podniků. Cílem bylo prokázat význam identifikovaných faktorů-činitelů při rozhodování o směrech diverzifikace a posoudit stupeň vlivu na zvýšení konkurenceschopnosti malých a středních zemědělských podniků. V příspěvku je vymezen pojem diversifikace ve smyslu nové podnikatelské aktivity farmáře se záměrem využít identifikovanou ziskovou příležitost a za cíl si klade identifikaci motivačních impulsů, které ovlivňují rozhodování manažerů malých a středních zemědělských podniků o diversifikačních aktivitách. Na bázi explorativního výzkumu (50 jednotek ? vybraných firem) bylo potvrzeno, že nejčastějším impulsem vedoucím k diversifikaci je efektivnější využití výrobních faktorů zemědělského podniku. Byl potvrzen růstový potenciá
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AE - Management, administration and clerical work
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/QH71110" target="_blank" >QH71110: Possibilities of usage of diversification to strengthen competitiveness of small and medium agricultural enterprises in the Czech Republic.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Agricultural Economics (Zemědělská ekonomika)
ISSN
0139-570X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
54
Issue of the periodical within the volume
11
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
6
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—