All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Analysis of consumer prices for conventional and organic dairy products

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F11%3A50003" target="_blank" >RIV/60460709:41110/11:50003 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    ANALÝZA SPOTŘEBITELSKÝCH CEN U KONVENČNÍCH A BIO MLÉČNÝCH VÝROBKŮ

  • Original language description

    Cílem tohoto příspěvku je určení trendu vývoje a následná predikce cen u bílého jogurtu a mléka v konvenční a biokvalitě. Vzhledem k neustálému vývoji cen v čase je cílem také posoudit vhodnost použití metody analýzy časových řad průměrných dvouměsíčníchspotřebitelských cen k dalším cenovým predikcím. Sledovány jsou ceny uvedených produktů, nabízené třemi maloobchodními řetězci nepřetržitě v průběhu let 2008 a 2009 v konvenční i bio kvalitě pod vlastní značkou (privátní značka). Použita byla lineární akvadratická metoda analýzy časových řad a byly zjišťovány bodové a intervalové odhady. Narozdíl od ostatních sledovaných produktů není lineární ani kvadratická metoda vhodná pro predikci cenového trendu u bílého bio jogurtu. Při pozdějším porovnání s reálným vývojem byly predikce ostatních produktů vyhodnoceny jako správné.

  • Czech name

    ANALÝZA SPOTŘEBITELSKÝCH CEN U KONVENČNÍCH A BIO MLÉČNÝCH VÝROBKŮ

  • Czech description

    Cílem tohoto příspěvku je určení trendu vývoje a následná predikce cen u bílého jogurtu a mléka v konvenční a biokvalitě. Vzhledem k neustálému vývoji cen v čase je cílem také posoudit vhodnost použití metody analýzy časových řad průměrných dvouměsíčníchspotřebitelských cen k dalším cenovým predikcím. Sledovány jsou ceny uvedených produktů, nabízené třemi maloobchodními řetězci nepřetržitě v průběhu let 2008 a 2009 v konvenční i bio kvalitě pod vlastní značkou (privátní značka). Použita byla lineární akvadratická metoda analýzy časových řad a byly zjišťovány bodové a intervalové odhady. Narozdíl od ostatních sledovaných produktů není lineární ani kvadratická metoda vhodná pro predikci cenového trendu u bílého bio jogurtu. Při pozdějším porovnání s reálným vývojem byly predikce ostatních produktů vyhodnoceny jako správné.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    GA - Agricultural economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Acta Universitatis Bohemiae Meridionales, The Scientific Journal for Economics, Management and Trade

  • ISSN

    1212-3285

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    1

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    1

  • Pages from-to

    1-1

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database